خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل محیط زیست استان مطرح کرد:

پایش زیستگاه‌های آبی قزوین جهت بررسی آنفلوآنزای پرندگان/ تاکنون موردی از بیماری در پرندگان مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۵۰۳

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: کارشناسان محیط زیست، زیستگاه‌ها و برکه‌های آبی استان قزوین را به منظور بررسی وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پایش کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهران شنتیائی اظهار کرد: حوزه استحفاظی استان قزوین با هدف شناسایی و بررسی وضعیت احتمالی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آبزی و کنار آبزی و تلفات‌پرندگان زیستگاه‌های آبی به صورت مستمر با همکاری اداره دامپزشکی استان پایش می شود.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان بیان کرد: این بررسی‌ها و بازدیدها با هدف مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش پرندگان آبزی و مهاجر استان به طور مرتب انجام می شود و خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از مشاهده پرندگان آلوده و مبتلا در منابع آبی استان گزارش نشده است.

شنتیائی افزود: گزارش‌های ماهانه پایش تالاب ها در پایان هر ماه به سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل دامپزشکی استان ارسال می شود تا بدین وسیله، پرندگان تحت کنترل کامل این دو سازمان قرار گیرند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از انتقال بیماری هیچ گونه پروانه شکاری در این فصل صادر نشد و به مردم نیز توصیه گردید از شکار و صید پرندگان مهاجر پرهیز کنند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات در طیور اهلی و پرندگان وحشی مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

استان قزوین دارای تالاب‌های فصلی و دائمی همچون تالاب اله آباد، اوان، دریابک و سایر تالاب‌های کوچک طبیعی و مصنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز