خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

پرداخت ۶٢ فقره تسهیلات اشتغال روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید در تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۳۹۶

رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان تربت حیدریه از پرداخت ۶٢ فقره تسهیلات اشتغال روستایی به مبلغ بیش از ۳۲ میلیارد ریال توسط این صندوق خبر داد.

احسان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به استراتژی های صندوق در حمایت از روستائیان، ایجاد طرح "یک روستا یک محصول" را یکی از طرح‌های بدیع صندوق در حمایت از روستائیان برشمرد و اظهار داشت: طرح یک روستا یک محصول  در راستای استراتژی صنعتی سازی روستاها و راهبرد منبع گرایی و مبتنی بر مزیت رقابتی روستاها و با محوریت افزایش توانمندسازی و مشارکت پذیری افراد جامعه محلی به منظور ایجاد اشتغال پایدار، ریشه کنی بیکاری و مهاجرت معکوس از شهر به روستاها برای اولین باردر روستای بسک درقالب یک روستا ، یک محصول توسط صندوق کارآفرینی امید مطرح و اجرا شده است .

وی افزود: در این روستاها بیش از ٢٨ نفر به مبلغ ۲ میلیارد و ۸٠٠ میلیون ریال در این طرح مورد حمایت قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به طرح تأسیس صندوق خرد محلی در روستاها ادامه داد: طی سه سال گذشته، ۲۶ صندوق خرد محلی در ۲۶ روستای  این شهرستان  در بخش های رخ ، بایگ، کدکن، بخش مرکزی تأسیس شده که بنا داریم برای سال ۱۴۰۰ نیز در صورت تامین اعتبار در روستاهای دیگر  تأسیس صندوق داشته باشیم.

خدابنده درباره عملکرد صندوق‌های خرد محلی گفت: این صندوق‌ها نهادهای تأمین مالی محلی هستند و در هر روستا ٢٥ نفر عضو این صندوق‌ها هستند که این افراد، در حوزه‌های تسهیل گیری و توانمندسازی  و ایجاد و توسعه اشتغال آموزش دیده و فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید در حوزه روستایی، با استراتژی های تحت عنوان برنامه “هر روستا، یک محصول-هرخانه، یک کارخانه”، روستای بدون بیکار و‌ صندوق خرد محلی مزیت های روستاها را محور توسعه قرار داده و همه کسب و کارهایی را که در زنجیره ارزش آن قابلیت سازماندهی دارد، حمایت می کند.

وی در خصوص فرآیند اجرای این طرح گفت: چرخه ای متشکل از مجموعه عملیات هایی شامل شناسایی مزیت های رقابتی و تولیدی یک محصول، ساماندهی کسب و کارهای خرد و کوچک، تولید محصول و توسعه خدمات بازاریابی و نظارت، فرآیند اجرای این طرح در صندوق است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به اشتغال جوانان در مناطق محروم عنوان کرد: ایجاد شغل، منجر به امنیت پایدار و کاهش معضلات اجتماعی در این شهرها خواهد بود و صندوق همواره نگاه ویژه ای به این مناطق داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز