خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب خبر داد:

افتتاح تأسیسات بندری کارخانه آلومینیوم لامرد در سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۳۳۷

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب از افتتاح تاسیسات بندری کارخانه آلومینیوم لامرد در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، علی عبداله‌‌‌نژاد در جریان بازدید و ارزیابی پیشرفت تاسیسات بندری کارخانه آلومینیوم لامرد، افزود: ترمینال و تاسیسات ذخیره‌سازی مواد اولیه صادراتی مجتمع صنایع آلومینوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان درحال اجراست که در حال حاضر تاسیسات بندری این شرکت شامل سیلوها و ترمینال حدود  ۸۵ درصد پیشرفت دارد. 

افتتاح تأسیسات بندری کارخانه آلومینیوم لامرد در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب افزود: سیلوی ذخیره‌سازی آلومینا، سیلوی ذخیره‌سازی قیر و ذخیره‌سازی کک نفتی کلسینه (CPC) از محل اعتبارات شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در بندر پارسیان احداث شد که با افتتاح ترمینال اختصاصی این شرکت در بندر پارسیان نیز روند حمل و نقل مواد اولیه برای کارخانه آلومینیوم لامرد و ذخیره در سیلوها تسهیل می‌شود. 

وی اظهار کرد: با تلاش متخصصان شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در سال ۱۴۰۰ شاهد بهره‌برداری از ترمینال اختصاصی شرکت و تاسیسات ذخیره‌سازی مواد اولیه در بندر پارسیان خواهیم بود.

بندر پارسیان به عنوان دروازه اصلی واردات مواد اولیه و صادرات محصولات تولیدی مناطق ویژه اقتصادی پارسیان و لامرد نقش ایفا می‌کند و نخستین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری در ایران محسوب می‌شود که نیازهای تخلیه و بارگیری چهار صنعت عمده انرژی‌ بر شامل پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و سیمان واقع در پارسیان و لامرد را پاسخگوست.

ظرفیت نهایی بندر پارسیان حدود ۴۰ میلیون تن کالا در سال است و مشتمل بر ۱۹ پست اسکله برای کالاهای عمومی، فله خشک، فله مایع و کانتینری است که اسکله شماره ۵ آن در اواخر بهمن امسال با دستور حسن روحانی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. 

اسکله شماره ۵ بندر پارسیان که تامین مواد اولیه کارخانه آلومینیوم لامرد از این اسکله انجام می‌شود نیز توان پهلوگیری کشتی های با ظرفیت ۷۰ هزار  تن و حمل آلومینای فله، کک نفتی و قیر با ظرفیت تخلیه ۱۰۰۰ تن بر ساعت دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز