خبرگزاری کار ایران

رئیس صمت استان اردبیل خبر داد؛

فعالیت 55 هزار بافنده فرش در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۲۳۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از قطب‌های تولید فرش در کشور است به طوری که 55 هزار بافنده فرش در این استان به این هنر، صنعت مشغول هستند.

به گزارش ایلنا, رامین صادقی در جریان بازدید رئیس مرکز ملی فرش ایران از مجتمع‌های قالیبافی و مرکز تأمین مواد اولیه فرش در اردبیل عنوان کرد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی که بافندگان فرش سال‌های سال با آن روبه‌رو بودند بحث پوشش بیمه تأمین اجتماعی و درمانی بود که بخش عظیمی از مشکلات در استان اردبیل برطرف شده است.

وی تصریح کرد: با سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران به استان اردبیل و به صورت رسمی، تحت پوشش بیمه‌ای بافندگان فرش در قالب صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آغاز می‌شود که استان اردبیل نیز با معرفی 36 هزار بافنده در این زمینه جز استان‌های ممتاز و تراز اول محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در کنار پوشش بیمه‌ای بافندگان فرش تأمین مواد اولیه مرغوب و با کیفیت نیز در دستور کار قرار گرفته که با همکاری اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها سعی بر این است تا نیاز بافندگان و فعالان این هنر، صنعت به شایستگی فراهم آید.

صادقی از رایزنی و جلب نظر رئیس مرکز ملی فرش ایران برای پرداخت تسهیلات مناسب به بافندگان فرش خبر داد و افزود: از هفته آینده و بدون محدودیت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بافندگان فرش در استان شروع می‌شود تا به نوعی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این حوزه رفع شود.

وی به سفر سه روزه رئیس مرکز ملی فرش ایران به استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در گام نخست این سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران بازدیدی از کارخانه ریسندگی و تأمین مواد اولیه فرش در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل انجام شد که در این مجموعه تولیدی محصولات مورد نیاز بافندگان فرش تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در ادامه بازدیدها رئیس مرکز ملی فرش ایران از کارگاه رنگرزی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل بازدید کردند که در این بازدید تولید مواد اولیه بافندگان فرش به ویژه الیاف مورد نیاز انجام شده و با کیفیت مناسب در اختیار فعالان این عرصه قرار می‌گیرد.

در ادامه این سفر رئیس مرکز ملی فرش ایران از مجموعه قالیشویی و تولید فرش ایپک در اردبیل بازدید کرد که در این مجموعه در یک اقدام ابتکاری با جمع‌آوری فرش‌های کهنه دستباف، تولید کالای با ارزش صادراتی در قالب تکه‌های فرش با ارزش دستباف انجام شده و از محل این تولیدات، ارزآوری برای کشور به انجام می‌رسد.

صادقی افزود: در ادامه رئیس مرکز ملی فرش ایران مجموعه تأمین نیاز فرش دستباف را در شهر اردبیل افتتاح کرد که با نام ترنج طلایی ایرانیان محصولات مورد نیاز بافندگان فرش اعم از الیاف و دار قالی را برای فعالان این عرصه تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: این گروه کاری با سه اکیپ متخصص در کنار نظارت بر تولید فرش به صورت خانگی، نسبت به تأمین نخ و الیاف مورد نظر به صورت گیاهی و یا شیمیایی اقدام کرده و در برپایی دارهای قالی نیز فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز