خبرگزاری کار ایران

روشنفکر نماینده بویراحمد خبرداد:‌

سفر اعضای دو کمیسیون مجلس به سی سخت زلزله زده/وضعیت زلزله زدگان سی سختی رضایت بخش نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۲۱۷

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از حضور اعضای دو کمیسیون عمران و شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در شهرستان زلزله زده دنا خبر داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، مهدی روشنفکر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای کمیسیون های عمران و شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در روزهای آینده با هدف بررسی وضعیت زلزله زدگان و خسارت وارده به شهرستان دنا سفر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت زلزله زدگان رضایت بخش نیست و به سختی گذران زندگی می‌کنند، افزود: مسئولان و متولیان امر به خود اجازه دهند تنها برای یک ساعت یکی از اعضای خانواده آنان در سرمای دنا زیر سقف آسمان باشند و بی مهری‌ها را تحمل کنند.

روشنفکر از ابراز نگرانی مردم زلزله زده شهرستان دنا نسبت به ارائه خدمات خبر داد و اظهارداشت: امکان اسکان مردم در چادر با وجود سرمای سوزان جوابگو نیست و بلکه باید تدبیر دیگر اندیشیده شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تخریب 60 تا 100 درصدی منازل شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف و نیز وجود قابلیت‌های فراوان این شهر در حوزه گردشگری شایسته بوده که وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با نظرداشت قابلیت‌های طبیعی و فرهنگی شهر سی‌سخت در جذب گردشگر، نسبت به بازسازی و بازآفرینی شهر و روستاهای شهرستان دنا برای ارتقاء شاخص‌های گردشگری شهری تلاش کنند.

روشنفکر از اعلام آمادگی خود برای همکاری و پیگیری مشکلات زلزله‌زدگان هم خبر داد و گفت: باتوجه به تلاش‌های بسیاری از هنرمندان و فرهیختگان استان ،از دیگر هنرمندان خوب هم استانی هم می خواهیم  تا با همکاری هم، کمیته‌ای را با هدف رصد و بررسی مشکلات مناطق زلزله زده تشکیل داده و بعد برای پیگیری در اختیار دفتر مرکزی نماینده بویراحمد، دنا و مارگون قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه پیگیر جذب کمک‌های مالی از طرف بانک‌ها، هلدینگ‌های اقتصادی و شرکت‌ها برای زلزله زدگان هستیم، تاکید کرد: امیدوارم متولیان امر به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که محل جمع اوری کمک‌ها و هزینه کردها با هدف کارایی و اثربخشی بیشتر مدیریت بحران مشخص باشد و از بخشی نگری و هم پوشانی فعالیت‌ها خوداری شود.

به گزارش ایلنا، در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری در چهارشنبه شب  ۲۹ بهمن در سی سخت مرکز شهرستان دنا به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و  از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد‌های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز