خبرگزاری کار ایران

میرزایی در سفر به اصفهان مطرح کرد:

اصفهان پیشتاز کار آفرینی است / تدوین سند توسعه استارت آپ‌ها برای استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۱۵۵

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: استان اصفهان در صنایع دانش بنیان و استارت آپ ها ظرفیت بسیار زیادی دارد و لازم است سند توسعه استارت آپ هابرای استان اصفهان تهیه و تدوین شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الله میرزایی در نشست با معاونین استانداری اصفهان با اشاره به سوابق تاریخی استان اصفهان در صنعت اظهار داشت: استان اصفهان از دو قرن پیش تاکنون در امور کارآفرینی پیشتاز بود است.

وی با مقایسه فرهنگ کار و کارآفرینی در استان‌ها تصریح کرد: با توجه به آخرین  نتایج تحلیل نرخ بیکاری در شهرستان ها، هرجا سرمایه گذاری بزرگ و قابل توجهی وجود داشته نرخ بیکاری آن افزایش یافته است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دلیل وجود این پدیده را تقاضای نیروی کار منطقه برای پیوستن به واحد اقتصادی بزرگ موجود در مجموعه  و عدم تمایل نیروی کار به کارآفرینی واشتغالزایی در آن منطقه عنوان کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های استان اصفهان در نقاط مختلف برای محرومیت زدایی و افزایش توانمندی مناطق اظهار داشت: لازم است در شرق استان فعالیت های بوم گردی و ایجاد فضای گردشگری و در غرب اصفهان توسعه فعالیت‌های کشاورزی و کشت گلخانه ای و تغییر الگوی کشت مورد توجه قرار گیرد .

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص رفع مسأله کمبود نیروی کار ماهر در استان اصفهان اظهار داشت: در مناطق صنعتی باید از الگوی آموزش همجواری بنگاه های بزرگ اقتصادی  استفاده کرد، به طوری که واحدهای اقتصادی تجهیزات و لوازم مورد نیاز فضای آموزشی را فراهم کنند و مربی آموزشی آن توسط اداره کل آموزش  فنی و حرفه ای تأمین شود.

میرزایی ادامه داد: یکی از مصداق های تحقق مسئولیت اجتماعی اجرای طرح آموزش های همجوار  است که می توان در سطح وسیعی از استان این طرح را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در صنایع دانش بنیان و استارت آپ ها ظرفیت بسیار زیادی دارد اظهار داشت: اصفهان از لحاظ سرمایه انسانی بسیار توانمند است و لازم است سند توسعه استارت آپ هابرای استان اصفهان تهیه و تدوین شود.

معاون اموراقتصادی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی  دو موضوع  معیشت کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی را  به عنوان مهمترین مسایل دولت در حال حاضر عنوان کرد و اظهار داشت: دولت برای حل مسأله همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اعتبار قابل توجهی را در بودجه 1400 پیش بینی کرده است.

میرزایی ضمن قدردانی از مدیران شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اصفهان گفت: مدیران جوان و متخصص در شورای هماهنگی استان حضور دارند که نوع نگاه آنها در جهت حل مسایل است و امیدوارم این هم افزایی مدیران شورا نتایج خوبی را برای استان در بر داشته باشد.

در ادامه این جلسه مدیر کل توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی  با بیان اینکه استان اصفهان در تربیت مدیران توانمند کشوری و استانی همواره مطرح بوده است افزود: ما در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کارشناسان خبره ای داریم که توان مدیریت و حل مسایل یک کارگاه و یا واحد اقتصادی را دارند، ولی به دلیل مسایل مالی و معیشتی کارکنان به تدریج انگیزه خود را برای استفاده از تمام توان کارشناسی خود از دست می‌دهند و رفع این مسئله نیاز به توجه مدیریت استان به اداره کل تعاون، کار و رفاه جتماعی در موضوع بودجه دارد.

معاونین استاندار اصفهان نیز در این جلسه  مسایلی نظیر محرومیت زدایی از استان با متمرکز کردن مسئولیت اجتماعی و ضرورت ایجاد اشتغال به عنوان یکی از مصادیق این موضوع، کم آبی استان، گزارش از وضعیت بازنشستگان صندوق فولاد در اصفهان، موضوع شوراهای کارگری و طبقه بندی مشاغل و واحدهای اقتصادی بحرانی را مطرح و پیشنهادات اجرایی خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز