خبرگزاری کار ایران

رحیمی خبر داد:

فارس استانی پیشرو در توسعه زیرساخت ارتباطی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۱۱۹

استاندار فارس با اشاره به اقدامات زیرساختی انجام شده در این استان برای بهبود و توسعه ارتباطات، فارس را در این زمینه پیشتاز دانست.

به گزارش ایلنا عنایت‌الله رحیمی، در مراسم راه‌اندازی اولین سایت با تکنولوژی ۵G در شیراز، گفت: فارس اولین استانی ا‌ست که زمینه راه‌اندازی این تکنولوژی را فراهم کرده است.

به گفته استاندار فارس، استفاده از سایت و تکنولوژی ۵G کاهش هزینه‌های تردد، افزایش پاکی و زیبایی شهر و کاهش آلایندگی را در شهر به دنبال دارد و می‌تواند معرف فرهنگ کهن و پیشرو استان فارس باشد.

رحیمی گفت: امروز سرعتی که کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته برای توسعه و ترقی دارند، خارق‌العاده است و ما هم با همین سرعت باید مسیر توسعه را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای توسعه، موضوع ارتباطات است که در ایران هم با توجه به اهتمام وزیر ارتباطات و مجموعه‌های دانش بنیان این اتفاق رقم خورده است، افزود: در شهر شیراز هم بسترهای لازم در این باره فراهم شده، اگرچه نیاز به تصمیم‌های عاجل تری برای ایجاد و تجهیز تاسیسات و امکانات مورد نیاز، داریم.

استاندار فارس ادامه داد: چه در زمینه مدیریت شهری، چه در حوزه معادلات تجاری و توسعه فرهنگی و چه ضریب امنیتی، وجود این سایت و تکنولوژی می‌تواند اثرگذار و مفید باشد هرچند آسیب‌هایی هم ممکن است ایجاد کند که نباید از آن غافل شد.

رحیمی عنوان کرد: همچنین این تکنولوژی می‌تواند حامل این پیام باشد که بدانیم دانشگاه‌ها، مجموعه‌های علمی و دانش بنیان ما زیرساخت‌های لازم برای معرفی خود را دارند.

استاندار فارس با بیان اینکه وزارت ارتباطات امروز نگاه مثبتی به فارس دارد، از دستگاه‌های اجرایی، شهرداران و شوراهای استان خواست تا از فرصت حضور وزیر استان فارسی در وزارت ارتباطات برای توسعه زیرساخت‌های دیجیتال و فناوری‌های اطلاعات استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز