خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

لزوم حساسیت بیشتر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۱۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به گذشت یکسال از شیوع بیماری کووید-۱۹، لزوم حساسیت بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را متذکر و اهمیت توجه به بیماری یابی فعال در مدیریت بهتر این بیماری را یادآور شد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد لطفی در دویست و شصت و هشتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز که همزمان با نخستین اعلام رسمی کرونا در ایران برگزار شد، با اشاره به یک سال تلاش و مجاهدت نظام سلامت برای مقابله با ویروس کرونا و اظهار خرسندی از اینکه در ۲۴ ساعته گذشته هیچ جان باخته ای بر اثر کرونا در فارس ثبت نشده است، از تلاش‌های فداکارانه و شبانه روزی سربازان گمنام حوزه سلامت برای خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی‌شیراز با تاکید بر اهمیت توجه به انجام تست‌های تشخیص کرونا با هدف شناسایی موارد ابتلای جدید به این بیماری و بهبود مراقبت ها و درمان این بیماران، گفت: در این ایام، افزایش سطح حساست شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده، یکی از مسائل بسیار مهم است.

لطفی همچنین بر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات تا ریشه کنی کامل کروناویروس تاکید کرد و از مردم استان خواست کماکان به اصول و دستورالعمل‌های بهداشت فردی و اجتماعی توجه داشته باشند و از مسافرت و حضور در دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند تا بتوانیم از بحران شیوع بیماری کووید۱۹ با همراهی و مشارکت همگانی، عبور کنیم.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این جلسه، گزارشی از اقدامات این معاونت و شبکه بهداشتی درمانی استان در زمینه مقابله با کرونا، فعالیت های مراکز ۱۶ ساعته فارس و گزارشی تحلیلی از شاخص های طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان، به اعضای ستاد مدیریت کرونا ارایه داد.

تصویب ۱۷۱۶ مصوبه در ۲۶۸ نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا

محمدجواد مرادیان، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: ۱۷۱۶ مصوبه در جلسات ستاد مدیریت بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز بررسی و ابلاغ و ۱۶۹۷ مصوبه اجرایی شده است و معاونت های درمان، بهداشت و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه به ترتیب بیشترین مصوبه را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز