خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

انجام بیش از ۱۰۰۰ تست کرونا در شبانه روز گذشته در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۰۱۶

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به انجام بیش از هزار تست کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان، گفت: ۱۹۴ تست مثبت شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر شش شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند، اظهار کرد: شهروندان این شهرها باید با جدیت بیشتری دستور العمل ها را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تا واکسیناسیون سراسری هیچ راهکاری مناسب‌تر از رعایت دستور العمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها، عدم حضور در دورهمی ها و تجمعات و عدم تردد ضرور برای مقابله با کرونا مناسبت نیست، افزود: شهروندان کاهش آمارها را نباید به منزله پایان کرونا تلقی کرده و نسبت به رعایت دستور العمل ها کوتاهی کنند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته در استان گیلان هزار و ۷۹ مورد تست کرونا از شهروندان دارای علائم مشکوک انجام شده است، گفت: از این تعداد تست ۱۹۴ نفر مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۵ نفر نیازمند بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان بودند، اضافه کرد: مابقی به صورت خانگی قرنطینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گیلان ۳۵۸ نفر است، ادامه داد: ۷۰ نفر از این بیماران دارای شرایط حاد کرونایی بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی همچنین به شیوع ویروس جهش یافته با عنوان کرونای انگلیسی در برخی مناطق کشور اشاره و اظهار کرد: سرعت انتقال و انتشار این ویروس در مقایسه با نمونه گذشته بسیار سریع بوده و بیشتر سنین پایین را مبتلا می‌کند.

حیدرزاده با تأکید بر رعایت تمام توصیه‌های بهداشتی و دستور العمل ها از شهروندان خواست با شدت و دقت بیشتری دستور العمل های را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ تست کرونای انگلیسی در گیلان انجام شده که تاکنون نمونه از آن مشاهده نشده است، افزود: این به معنای آن نیست که احتمال شیوع این ویروس در استان گیلان وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز