خبرگزاری کار ایران

تغییرات مالکیتی در باشگاه ماشین سازی؛

سبزپوشان تبریز باز هم سردرگم شدند / از ماشین تا پنجره سازی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۰۰۰

شنیده می‌شود، امتیاز باشگاه ماشین‌سازی تبریز به شرکت خصوصی و تولید کننده انواع درب و پنجره دو جداره واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز در سال‌های اخیر همواره تیمی‌خانه‌به‌دوش بوده و مالکیت این تیم پس از خارج شدن از کارخانه ماشین‌سازی دست به دست چرخیده است.

آخرین بار پیش از شروع لیگ هجدهم بود که امتیاز ماشین‌سازی با گسترش فولاد بصورت رسمی‌جابجا شده و تیم قدیمی‌تبریزی‌ها با مالکیت محمدرضا زنوزی در لیگ برتر فوتبال حضور یافت.

مالکیت همزمان زنوزی بر دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی دردسرهای عظیمی‌داشت و مرد متمول تبریزی‌ها برای فرار از حواشی چندین بار اعلام کرد که حاضر است امتیاز ماشین‌سازی را واگذار کند.

داستان مالکیت زنوزی در دو تیم پرطرفدار فوتبال آذربایجان تا پایان فصل گذشته ادامه داشت و بعد از اینکه ماشین‌سازی به زحمت در لیگ برتر ماندگار شد، بحث واگذاری این باشگاه کلید خورد.

بر اساس توافق دوجانبه، امتیاز ماشین‌سازی به فردی به نام محمد پوررضایی که از دوستان نزدیک محمدرضا زنوزی بود، منتقل شد و با این انتقال تیم قدیمی‌تبریزی‌ها زیر و رو شد.

در پی این واگذاری که البته رسمیت پیدا نکرد، ماشین‌سازی با تغییرات فراوان وارد لیگ بیستم شد لیکن نتوانست نتایج خوبی بگیرد و در پایان نیم‌فصل با یک برد و ۵ مساوی و ۹ باخت در قعر جدول قرار گرفت تا گزینه نخست سقوط به دسته پایین‌تر باشد.

البته پیروزی سبزپوشان در هفته پایانی نیم‌فصل امیدها را برای بقای این تیم زنده کرده است و انتظار می‌رود تا این تیم با تقویت در نیم‌فصل دوم بتواند سهمیه فوتبال آذربایجان در لیگ برتر را حفظ کند.

بعد از این بازی اما خبری از تیم ماشین‌سازی نبود تا اینکه روز گذشته انتقال امتیاز این تیم ولو به صورت غیررسمی‌به عنوان بمب خبری در فوتبال آذربایجان ترکید.

بر اساس اخبار تایید نشده امتیاز باشگاه ماشین‌سازی به شرکت خصوصی تولید درب و پنجره واگذار شده و قرار است در نیم‌فصل دوم با حمایت این شرکت در مسابقات حاضر شود.

در راستای همین واگذاری، گفته می‌شود حامد نجفی به عنوان مدیرعامل و هوشنگ نصیرزاده به عنوان رئیس هیات مدیره این باشگاه انتخاب شده و در این باشگاه مشغول بکار خواهند شد،که در دو مقطع مدیریت باشگاه مس سونگون ورزقان را برعهده داشته است.

در سوی دیگر، هوشنگ نصیرزاده به عنوان مرد قانون فوتبال ایران هم درحالی به باشگاه ماشین‌سازی برمی‌گردد که در طی سال‌های اخیر یکی از معمتدترین افراد محمدرضا زنوزی بوده است.

او که در سه باشگاه گسترش فولاد، ماشین‌سازی و تراکتور سابقه مدیرعاملی و حضور در ارکان مدیریتی باشگاه به عنوان معاونت ورزشی را دارد، در بازگشت به تبریز دوباره در ماشین‌سازی فعالیت خواهد کرد.

هرچند این خبرها هنوز بصورت رسمی‌اعلام نشده اما محتمل است و باید دید که سرنوشت تیم قدیمی‌تبریزی‌ها برای نیم‌فصل دوم چه خواهد شد و آیا این تیم می‌تواند در لیگ بماند یا خیر؟

ناگفته نماند، این شرکت که مالک جدید باشگاه ماشین‌سازی خواهد بود، از واحدهای اقتصادی در شهر تبریز است و فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ در صنعت تولید درب و پنجره آغاز کرده است.

جالب‌تر اینکه این شرکت پیش از این نیز سابقه حضور در ورزش را دارد و در سال‌های گذشته اسپانسر دو تیم فوتسال دبیری و بسکتبال شهرداری تبریز بود که هر دو تیم منحل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز