خبرگزاری کار ایران

در دیدار دریایی با جامعه صیادی قشم مطرح شد:

مجریان بهره بردار بنادر صیادی هرمزگان از همه ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی استفاده کنند/ تولید ادوات صید در هرمزگان بومی‌سازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۸۹۱

مدیر کل شیلات هرمزگان با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، رئیس شیلات شهرستان قشم با نمایندگان تعاونی های صیادی قشم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، در این دیدار مدیر کل شیلات هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از حضور و خدمت به جامعه صیادی گفت: شیلات هرمزگان با بهره گیری از مدیران جوان و با انگیزه در کنار پیشکسوتان عرصه صید، صیادی و دریا با جدیت، تلاش و بهره گیری از دانش در جهت پیگیری و رفع مشکلات جامعه صیادی گام بر می دارد.

عبدالرسول دریایی، خام فروشی را یکی از مشکلات و مسائل پیش روی جامعه شیلاتی دانست و گفت: در دنیا هیچ آبزی دور ریز وجود ندارد و کل اجزاء آنها سود آور و ارز آور است که ما نیز باید به آن سمت حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: با استعانت از خداوند متعال در تلاش هستیم با استفاده از نخبه‌های شیلات، کارگروهی شیلاتی را در جهت پیشرفت و تعالی بیش از پیش در مسیر توسعه های شیلاتی تشکیل دهیم.

مدیر کل شیلات هرمزگان در خصوص موج شکن های مردمی  تصریح کرد: شیلات با استفاده از مهندسین مشاور و مساعدت های معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران طی مکاتبات و جلساتی که با اداره بنادر و دریانوردی داشته است توانسته  مصوبات لازم را حاصل کند تا کلیه موج شکن ها بعد از رفع و اصلاح کلیه نواقص موجود به شیلات تحویل نمایند تا حقی از صیادان عزیز ما ضایع نشود.

وی اظهار کرد: همچنین  مقرر شده است بعد از تحویل موج شکن های مذکور پس کرانه های آنها نیز جهت احداث تاسیسات پشتیبانی به شیلات تحویل شود تا بتوانیم خدمات شایسته و در خوری را به جامعه صیادی ارائه کنیم و  از دولت و مجلس طی جلسات و مکاتبات متعدد در خواست تخصیص اعتبار جهت احداث تاسیسات پشتیبانی بنادر مردمی را نیز کرده ایم.

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به محدود بودن ذخایر آبزی در دریا، از صیادان عزیز خواست تا  جهت حفظ و بازسازی ذخایر به بخش آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در دریا با محوریت پرورش گونه های بومی ورود کنند که در این بخش شیلات با جدیت  و با استفاده از همه ظرفیت های قانونی از صیادانی که به این بخش ورود کنند، حمایت می کند.

دریایی استفاده از سرمایه گذاران بومی جهت سرمایه گذاری در خصوص تجهیز بنادر و  استفاده از بنادر و موج شکن های مردمی جهت پرورش ماهی در قفس و پشتیبانی از سایت های آنها را از دیگر برنامه ها خواند.

وی در ادامه گفت: درحال حاضر صید پرساین با رسیدن به نهایت ظرفیت خود و افزایش شناورهای غیر مجاز به یکی از معضلات شیلات تبدیل شده است که باید در اسرع وقت نسبت به ساماندهی شناورهای غیر مجاز اقدام شود که  این مهم تنها با همکاری شیلات و جامعه صیادی محقق می شود.

مدیر کل شیلات هرمزگان در رابطه با لایروبی بندرباسعیدو، ادامه داد: با پیگیری های شیلات  و تخصیص اعتبار فاز مطالعات آن شروع شده که به امید خدا در سال آینده عملیات اجرایی آن نیز آغاز می گردد.

دریایی همچنین تصریح کرد: باید با استفاده از توان و دانش داخلی و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و اعتماد به جوانان و نخبگان جامعه صیادی به سمت تولید کلیه ادوات صیادی به دست خود قدم برداریم.

مدیر کل شیلات هرمزگان  تصریح کرد: شیلات امیدوار است بنادر صیادی با استفاده از همه ظرفیت ها حتی  ظرفیت های گردشگری دریایی باعث رونق اقتصادی بیش از پیش در منطقه  شود.

وی با بیان اینکه مشکل بازاریابی محصولات شیلاتی را باید حل کنیم و  باید در توسعه صیادی زنجیره کامل صنایع شیلاتی را داشته باشیم  گفت : امید است با همکاری جامعه صیادی درواقع  صید ، بسته بندی و فروش و صادرات توسط خود جامعه صیادی انجام شود و از خام فروشی محصولات جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول افزود: امروزه شیلات با استفاده از ظرفیت هایی که دارد در جهت توسعه فعالیت های شیلاتی قدم بر داشته و در این رابطه  در حال انجام تفاهم نامه با بعضی کشورهای اروپایی مانند ایتالیا هستیم.

 دریایی پیگیری ثبت سفارش جهت خرید ادوات صید،آمادگی هر نوع همکاری و مساعدت در احداث جایگاه اطفاء حریق ، بررسی افزایش قدرت موتور با کار کارشناسی توسط کمیته مدیریت صید و بررسی توان ذخایر،همکاری شیلات و تعاونی ها جهت کار فرهنگی در خصوص صید غیرمجاز و استفاده از ادوات صید غیرمجاز، استقبال از سرمایه گذاری در بنادر صیادی با اولویت تعاونی های صیادی،بهره برداری از بندر صیادی رمچاه تا پایان دولت و همچنین شروع تجهیز و تکمیل تخلیه صید کووه ای و دولاب، ساماندهی شناورها را از دیگر پیشنهادات، راهکارها و برنامه های مطرح شده در این نشست خواند.

لایروبی حوضچه و دهنه ورودی بندرصیادی باسعیدو ، تحویل موج شکن های ریگو ، مسن ، شیب دراز سوزا به شیلات ، اتمام عملیات اجرایی مخازن سوخت، رفع مشکلات تخلیه صید در بنادر و موج شکن ها و در خواست صیادان جهت احداث جایگاه سوخت در بندر دوحه متعلق به سازمان منطقه ازاد قشم ، درخواست یخ سازی و انبار در بنادری که فاقد این ساختارها هستند از جمله مشکلات مطرح شده از سوی جامعه صیادی در این نشست بود.

مدیر کل شیلات هرمزگان و هیات همراه در سفر به شهرستان قشم از بنادر صیادی، اسکله ها، ظرفیت های شیلاتی و مراکز تخلیه صید شهرستان  مزارع پرورش ماهی در قفس در حال احداث ، مراکز فرآوری و عمل آوری قشم بازدید و مسائل و موارد جامعه شیلاتی را از نزدیک مورد بررسی و دستورات لازم را صادر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز