خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۴۳۳ نفر در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بر اثر ابتلا به کرونا بستری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۸۴۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه حدود یک ماه است که در وضعیت پایدار کرونایی در آذربایجان شرقی قرار داریم، تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان را ۴۳۳ نفر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد حسین صومی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنوز موردی از کرونای انگلیسی در آذربایجان شرقی مشاهده نشده و نتایج هر هشت نمونه‌ مبتلای مشکوک ارسالی از استان به تهران، منفی است، افزود: با این وجود شیوع ویروس کرونای جهش یافته از نوع انگلیسی در قزوین و زنجان،خطری برای شیوع این ویروس در  آذربایجان شرقی است.

وی اظهار کرد: هر لحظه این امکان وجود دارد که مسافرت‌ها و رفت و آمدها، زمینه شیوع این ویروس را در آذربایجان شرقی هم فراهم کند، از این رو باید استان را آلوده در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه باید از هر نوع رفتاری که منجر به انتشار ویروس انگلیسی شود، خودداری کرد، گفت: مرزهای هوایی و زمینی آذربایجان شرقی به شدت تحت کنترل بوده و هر مسافری از مبدا کشورهای پرخطر آزمایش شده و پس از اطمینان از منفی بودن نتیجه آزمایشش، اجازه‌ رفت و آمد پیدا می‌کنند.

صومی با بیان اینکه سرعت انتشار ویروس کرونای انگلیسی بالاتر و عوارض آن بیشتر از سایر گونه‌ها است، ادامه داد: با توجه به اینکه این نوع از ویروس حداقل یک و نیم برابر از سایر ویروس‌ها بیشتر انتشار پیدا می‌کند، باید فاصله گذاری بیشتر باشد و استفاده از ماسک به درستی انجام شود.

صومی با بیان اینکه حدود یک ماه است که در وضعیت پایدار کرونایی در آذربایجان شرقی قرار داریم، تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان را ۴۳۳ نفر عنوان کرد.

وی افزود: ۱۶۳ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و ۵۸ نفر تحت تهویه‌ مکانیکی قرار دارند.

وی، میانگین روزانه فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان شرقی را سه نفر عنوان کرد و گفت: هنوز افزایش محسوسی در تعداد بستری‌ها نداریم، اما در برخی موارد شاهد افزایش پنج تا ۱۰ درصدی در موارد سرپایی هستیم.

صومی یادآوری کرد: تفاوت محسوسی نیز در موارد شناسایی شده روزانه دیده نمی شود و روزانه به طور متوسط ۲۰۰ نفر و در هفته حدود یک‌هزا و ۲۰۰ مورد کرونا مثبت شناسایی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز