خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

کمیسیون عمران مشکلات زلزله زدگان سی سختی را در صحن مجلس ارائه کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۸۳۶

رئیس مجلس با اشاره به زلزله اخیر در شهرستان های دنا و سی سخت گفت: لازم است کمیسیون عمران با تشکیل کارگروهی ویژه به مشکلات مردم نظارت کرده و گزارش مربوطه را به صحن مجلس ارائه کند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: زلزله در شهرستان‌های دنا و سی‌سخت مشکلات فراوانی را برای هموطنان ما ایجاد کرده است.

وی گفت: ضروری است دولت و دستگاه‌های اجرای در راستای بازسازی منازل زلزله زدگان اقدام کنند.

قالیباف افزود: لازم است کمیسیون عمران با تشکیل کارگروهی ویژه به مشکلات مردم نظارت کرده و گزارش مربوطه به صحن مجلس ارائه کند.

به گزارش ایلنا، در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری در چهارشنبه شب  ۲۹ بهمن در سی سخت مرکز شهرستان دنا به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و  از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد‌های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز