خبرگزاری کار ایران

شهردار بندرعباس مطرح کرد:

مدیریت یکپارچه شهرها نقش اثرگذاری در کیفیت زندگی شهری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۸۳۵

شهردار بندرعباس گفت: مدیریت یکپارچه شهرها در جهت ارتقاء و کیفیت زندگی شهری اثر گذار خواهد بود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عباس امینی زاده در نشست هم اندیشی اعضای شورای شهر بندرعباس با رئیس شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: بندرعباس با مساحت حدود ۷ هزار هکتار و دارای جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر داراست و قریب به ۴۳ درصد از شهر بندرعباس دارای بافت فرسوده است و به لحاظ فرهنگی و اجتماعی شهری مهاجر پذیر است.

وی بیان کرد: از دیرباز تاکنون فعالیت‌های بازرگانی در استان هرمزگان وجود داشته است و ما شاهد فرهنگ‌های مختلف از ایران در بندرعباس هستیم. این مسئله یکی از نقاط قوت و فرصت مهم برای استان هرمزگان در عرصه ملی محسوب می‌شود.

شهردار بندرعباس ادامه داد: بنادر شهید رجایی و باهنر یکی از مهم‌ترین بنادر در استان هرمزگان محسوب می‌شود که در عرصه اقتصادی صادرات و واردات در این شهر راه خود را مشخص کرده است. وجود شرکت‌ها و صنایع در شهر بندرعباس که روز به روز در حال گسترش و کارکرد ملی دارد تا استانی و ما باید این مشکلات و مسائل را چاره اندیشی کنیم.

امینی زاده تصریح کرد: قوانین مرتبط به شوراهای شهرهای مختلف ایران بدین گونه است آنها روز به روز به دنبال کاهش اختیارات در شورا هستند. اما باید در نظر داشت که هر چه اختیارات شورا کمتر باشند قطعاً اثر گذاری شوراها بر شهرها کمتر خواهد شد. این مسئله به خودی خود مشکلاتی را به همراه خواهد آورد.
وی افزود: وقتی که شاکله شهرها با هم متفاوت باشد که قانون یکنواخت نمی‌تواند مشکلات شهرها را حل کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: تنها جایی که شهرها را با مختصات و خصوصیات خودش می‌تواند مشکلات را برطرف کند شوراهای شهر هستند، هر چه قوانین مربوط به شورا در بخش‌های مختلف تقویت شود به نفع شهرها خواهد بود.

شهردار بندرعباس در ادامه یادآور شد: شوراها حاکم بر عملکرد شهردار ی‌ها نیستند بلکه می‌توانند در خصوص هماهنگی با سایر بخش‌های مختلف نظارت و اظهار نظر کنند و این مسئله به مدیریت واحد شهری باز می‌گردد.

امینی‌زاده گفت: اگر شورای عالی استان‌ها پیگیر قوانین جدید مربوط هستند این موضوع را به نتیجه برسانند، قطعاً اثر گذاری شوراها بر مدیریت شهری و اجرایی شهرها تقویت خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی شده است که در سال ۲۰۳۰ جمعیت شهرها در کل دنیا به ۷۰ درصد برسد و در نتیجه مدیریت یکپارچه در شهرها و هماهنگی بین بخش‌ها به وجود می‌آید.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: مدیریت یکپارچه شهرها در جهت ارتقاء و کیفیت زندگی شهری اثر گذار خواهد بود اما در شرایط کنونی هر دستگاه به شکل جزیره‌ای مشکلات خود را حل می‌کند.

وی عنوان کرد: همه ما واقفیم شهرداری‌ها وابسته به منابع درآمدی شان هستند و اگر این منابع تقویت شود قطعاً شهرداری‌ها با قدرت و توان بیشتر کارها را پیش می‌برند.

امینی زاده در پایان خاطرنشان کرد: پرداختن به تقویت منابع درآمدی شهرداری‌ها عامل اصلی برای توسعه و تقویت شهرها به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز