خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن استان:

فاز اول طرح ملی مسکن در قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۷۳۵

مدیر کل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: فاز اول طرح اقدام ملی مسکن برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در استان قزوین همچون آبیک، اقبالیه، تاکستان، محمودآباد نمونه و بیدستان با تأمین زمین از سوی اداره راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اصغر گونجی اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از متولیان تأمین مسکن برای دهک‌های میانی، در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن است که در این راستا ۲۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت است و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اعلام کرد: تاکنون یک هزار و  ۴۸۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند که بر اساس پالایش‌های صورت گرفته ۲۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند و مبلغ ۴۰ میلیون تومان، پرداخت کردند.

گونجی افزود: ثبت نام فاز دوم طرح اقدام ملی مسکن، برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، آغاز شده است و شهروندان واجد شرایط می‌توانند برای ثبت نام در سامانه طرح ملی مسکن اقدام کنند.

وی ادامه داد: پروژه هزار و ۳۰۰ واحدی شهرک مهرگان نیز فاز بعدی طرح اقدام ملی مسکن است که طراحی و آماده سازی آن توسط بنیاد مسکن در سه نقطه از شهرک مهرگان اجرا خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: تلاش‌ها بر این است که افتتاح و کلنگ زنی، این پروژه در اسفند ماه سال جاری کلید بخورد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط برای این پروژه، با استفاده از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن و آورده‌های خود، با قیمت متری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تا سه میلیون تومان، بر اساس تورم، صاحب خانه خواهند شد.

گونجی با بیان اینکه، این پروژه‌ها متفاوت از مسکن مهر هستند؛ افزود: پروژه اقدام ملی مسکن، با ارتفاع سه طبقه و ۶ واحد ساخته می‌شود که این تصمیم برای کاهش مشکلات برج نشینی در این شهرک اتخاذ شده است.

وی از افتتاح پروژه ۱۶ واحدی لاله، در شهرستان آوج در هفته گذشته خبر داد و گفت: متقاضیان این پروژه از سوی کمیته امداد به بنیاد مسکن معرفی شدند.

این مسئول تصریح کرد: ساخت این پروژه از سال ۹۷ کلید خورد و طی ۲۴ ماه عملیات ساخت آن به متراژ ۷۵ مترمربع  با سازه بتنی و قیمت تمام شده ۹۰۰ هزار تومان به پایان رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اعتبار کلی این پروژه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که متقاضیان آن با بهره گیری از تسهیلات روستایی، آورده‌های خود و کمک‌های مالی کمیته امداد و بنیاد مسکن صاحب خانه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز