خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان فارس خبر می‌دهد؛

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره مشاهده موارد مشکوک در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۶۱۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در یکی از مراکز درمانی شیراز، موارد مشکوک به ابتلای کرونای جهش یافته انگلیسی مشاهده شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرزاد لطفی با هشدار در خصوص ورود موارد مشکوک به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به شیراز گفت: در پی ورود ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به ایران و به ویژه گسترش شیوع آن در استان خوزستان که دارای ارتباط گسترده با استان فارس است، شیوع آن در فارس نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: پس از گزارش موارد مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی در یکی از مراکز درمانی شیراز، از موارد مبتلا به این ویروس نمونه برداری و برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شده است.

لطفی با بیان اینکه علائم ویروس جهش‌ یافته انگلیسی با ویروس کرونای کنونی تفاوت ندارد، ادامه داد: اما یافته ها نشان می دهد قدرت سرایت و بیماری زایی آن بسیار بالاتر است و بر همین اساس می‌ تواند تعداد بیماران بدحال و میزان مرگ و میر را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه یادآور شد: راه ‌‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش ‌‌یافته انگلیسی، مشابه یکدیگر و شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست ‌‌و شوی مکرر دست‌ها، در خانه ماندن، پرهیز از ترددهای غیرضروری و پرهیز از حضور در تجمعات است.

وی با اشاره به خصوصیات خطرناک این ویروس و چرخش سریع آن در بین مردم جامعه، تاکید کرد: امروز توجه جدی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش نیاز است و ضرورت دارد یکایک ما به نحو مسئولانه ای به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کرونا، پایبند باشیم.

لطفی هرگونه بی‌توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی را زمینه ساز موج جدید ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: مشارکت و همکاری مردم در جبهه سلامت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند مجموعه سلامت را در این مبارزه یاری کند.

وی همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز