خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان اعلام کرد:

پرداخت ۳۲۶ میلیارد تومان اعتبار عوارض ارزش افزوده در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۵۰۰

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۳۲۶ میلیارد تومان اعتبار از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان قزوین، سعید حوائج روز شنبه با بیان اینکه تخصیص عوارض شهرداری‌ها در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۵۱ درصد رشد داشته است، بیان کرد: در این مدت از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از سه هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری ها و فرمانداری های استان به صورت مستقیم واریز شده و بخشی از اقدامات اجرایی و عمرانی صورت گرفته در این مناطق از محل این مشارکت بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با تأکید بر اینکه عواید پرداخت مالیات، به توسعه استان به ویژه در امور عمرانی و توسعه شهرها و روستاها کمک می کند،افزود: واریز سه درصد عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداریها و دهیاری های استان از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده نقطه عطفی در توسعه و مشارکت شهری است.

وی با بیان اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص می‌یابد، گفت:درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، روستاییان و عشایر ایفا می کند، در همین راستا از ابتدای سال تاکنون بالغ بر هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است که در ارتقای بخش بهداشت و سلامت استان موثر خواهد بود.

حوائج همچنین اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۰۹ قانون برنامه ششم توسعه، هر ماه ۲۷ صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش اختصاص می یابد که این رقم در استان قزوین در ۱۰ ماه سال جاری بیش از ۷۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه عوارض وصول شده از محل مالیات بر ارزش افزوده در هر استان جهت عمران و آبادانی همان منطقه هزینه می‌شود، افزود: تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت هر استان خواهد داشت، زمانی که مردم از هزینه کرد درآمدهای مالیاتی در شهر و روستای خود مطلع شوند تمایل بیشتری برای پرداخت مالیات و عوارض خواهند داشت.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در زمینه آثار و نتایج پرداخت مالیات، گفت: برای اینکه مردم به رسالت مالیات و توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی مالیاتی است.

این مسئول افزود: باید این باور در مردم ایجاد شود که پرداخت مالیات در توسعه و رونق شهرها تاثیر بسزایی دارد، در این راستا لازم است شهرداری ها اطلاع رسانی لازم به مردم در خصوص نحوه هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده را داشته باشند.

حوائج گفت: بدون شک این امر می تواند نقش زیادی در اعتماد سازی مردم و تشویق و ترغیب آنها به پرداخت مالیات و در نهایت بالا بردن سهم مشارکت مودیان در عمران و آبادانی شهرها داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز