خبرگزاری کار ایران

در گفتگوی نوروزی با سفیر ایران در اسپانیا مطرح شد:

رابطه ایران با اسپانیا از دریچه اصفهان آغاز شد / تبادل ایده و تجربه اصفهان با بارسلون برای حمل و نقل پاک

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۴۲۶

شهردار اصفهان در گفتگوی آنلاین با سفیر ایران در اسپانیا گفت: ارتباطات اصفهان با خواهرخوانده خود در اسپانیا یعنی بارسلون در چندسال اخیر فعال شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت اله نوروزی افزود: در این دوره ارتباط بهتر با شهرهای خواهرخوانده مورد توجه قرار گرفت و حتی در شرایط کرونایی از فرصت و ظرفیت فضای مجازی برای تعامل و برقراری ارتباطات استفاده کردیم.

*برای میزبانی از اصفهانی‌های مقیم اروپا آماده‌ایم

وی با تأکید بر اینکه برای طرح شهروند دیپلمات می‌توان با اصفهانی‌های مقیم اروپا جلساتی برگزار کرد، گفت: به دنبال آن هستیم که اصفهانی‌ها هرکجا هستند با فرصت‌هایی که می‌بینند و می‌شناسند برای ارتقا و توسعه اصفهان تلاش کنند و تعاملات را افزایش دهند تا با خرد جمعی و هم افزایی بیشتر اقدامات خوبی در شهر رقم بخورد.

شهردار اصفهان افزود: برای میزبانی از اصفهانی‌های مقیم اروپا آمادگی داریم و با توجه به شرایط کرونایی تا بهبود وضعیت می‌توان میزگرد یا وبینار تشکیل داد و به گفتگوهای آنلاین پرداخت.

*رابطه ایران با اسپانیا از دریچه اصفهان آغاز شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز در این گفتگوی آنلاین گفت: اصفهانی‌های مقیم بارسلونا می‌توانند برای زادگاه خود اقدامات مثمر ثمر زیادی انجام دهند، بنابراین پیشنهاد می‌شود همایش اصفهانی‌های خارج از کشور برگزار شود تا از این طریق وزارت خارجه، اصفهانی‌هایی که در زمینه‌های مختلف خوش درخشیدند را معرفی کرده تا گرد هم‌آیند و برای رفع چالش‌ها در بخش‌های مختلف همفکری کرده و به پیشرفت اصفهان کمک کنند.

حسن قشقاوی  اظهار کرد: رابطه ایران با اسپانیا از دریچه اصفهان آغاز شد؛ ۴۰۰ سال قبل، پادشاه اسپانیا اولین سفیر این کشور در ایران را برای آغاز مأموریت به دربار شاه عباس در اصفهان اعزام کرد و این نقطه آغاز شناخت دوجانبه از اصفهان بود، همچنین اصفهان آغازگر ارتباط ایران با دولت ونیز وقت در ایتالیا نیز بود.

وی افزود: نگاه نخست اسپانیایی‌ها به ایران در واقع به اصفهان و فرهنگ و مردم این شهر است و در سال‌های گذشته وقتی به اصفهان آمدم حس کردم شبیه رم ایتالیا است که تاریخی‌ترین شهر اروپا به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه شهرداری بارسلونا می‌تواند راهکارهایی به اصفهان برای مرمت آثار تاریخی ارائه دهد، خاطرنشان کرد: همچنین می‌توان از تجربیات اسپانیا در خصوص سیستم آبیاری و آبخیزداری بهره برد.

وی با اشاره به قرارداد همکاری دانشگاه بارسلونا با دانشگاه اصفهان ادامه داد: این ظرفیت دانشگاهی نیز می‌تواند به کمک توسعه گردشگری اصفهان بیاید. همچنین می‌توان از تجربیات بارسلونا در زمینه ورزشی نیز برای اصفهان استفاده کرد و تجربه اقتصاد فوتبالی و سایر حوزه‌های ورزشی را می‌توان از بارسلونا آموخت.

سفیر ایران در اسپانیا با بیان اینکه استادان بارسلونا در زمینه معماری نیز تخصص دارند، ادامه داد: اصفهان و بارسلونا می‌توانند تجربیات خود در زمینه معماری را به اشتراک بگذارند. حوزه دیگر بخش فرهنگی است که با توجه به قرابت‌های فرهنگی می‌توان در این خصوص اقدامات خوبی انجام داد یا حتی هفته‌های مختلف فرهنگی و ... اصفهان را در این شهر یا نقاط دیگر برگزار کرد.

وی در خصوص احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان ضمن تمجید از اجرای این پروژه در اصفهان گفت: این پروژه باید تکمیل شود و به خوبی مورد استفاده قرار گیرد البته مشابه این پروژه در شهر بارسلونا وجود دارد و میزبان برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی است.

قشقاوی با اشاره به توسعه حمل و نقل پاک در بارسلونا تأکید کرد: اصفهان می‌تواند به تبادل ایده و تجربه در زمینه ایجاد مسیرهای دوچرخه با این شهر بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز