خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد:

کاهش 21 میلیون مترمکعبی حجم ذخایر آبی سدهای استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۴۱۰

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: حجم ذخایر آب پشت سدهای استان در مقایسه با سال گذشته 21 میلیون مترمکعب کاهش یافته است که علت آن به دلیل کاهش بارندگی‌ و نزولات جوی بوده و باعث شده تا ظرفیت سدهای استان تکمیل نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود قدبیگی افزود: بارش‌های سال جاری استان مرکزی در قیاس با مدت مشابه سال گذشته منفی 3.5 درصد کاهش داشته و نسبت به درازمدت نیز 12.4 درصد کاهش یافته است. همچنین از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 132 میلیمتر بارش در این استان رخ داده است.

وی ادامه داد: حجم ذخیره آب در سد الغدیر ساوه با ظرفیت 275 میلیون مترمکعب، در حال حاضر 207 میلیون مترمکعب است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ذخیره قطعی آب در این سد 220 میلیون مترمکعب بود. همچنین اکنون 73 میلیون مترمکعب آب در پشت سد کمال صالح اراک ذخیره شده، در حالی ‌که این ذخایر آبی سال گذشته این سد 80 میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با بیان اینکه با توجه به در پیش بودن فصول گرم سال، مدیریت مصرف در حوزه آب امری ضروری است، اظهار داشت: 92 درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، 3.5 درصد در بخش صنعت و 4.5 درصد نیز در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز