خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

امکانات تشخیصی کرونا انگلیسی در استان مرکزی فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۳۳۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: امکانات تشخیصی برای ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی در استان مرکزی فراهم شده و آزمایش های این فرایند در کلینیک فوق تخصصی امام رضا (ع) اراک انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: کادر آزمایشگاه کلینیک امام رضا (ع) اراک نمونه افراد مشکوک به کرونا انگلیسی را مورد بررسی قرار می‌دهند و تا ۹۹ درصد قابلیت تشخیص این بیماری با آزمایش مذکور وجود دارد.

وی ادامه داد: محققان کلینیک امام رضا (ع) با انجام آزمایش‌های دقیق، موارد کرونا انگلیسی را شناسایی و اعلام نتیجه نهایی را بر عهده پاستور می‌گذارند که مدت زمان کمتری برای این امر تشخیصی صرف خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: ارسال نمونه آزمایش افراد مشکوک به کرونا انگلیسی به انستیتو پاستور تهران چندین روز زمان می‌برد و چون تظاهرات بالینی این نوع جهش یافته بیماری شدید و با سرعت بالا است، تشخیص بهنگام ابتلای به آن اهمیت زیادی دارد.

جمالیان تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا انگلیسی در کشور احتمال اینکه هر لحظه یکی از هم استانی‌ها به این ویروس مبتلا شود دور از ذهن نیست و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت بیشتر رعایت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز