خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد:

پایین بودن ضریب نفوذ و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی مهمترین نقاط ضعف خراسان رضوی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۲۵۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پایین بودن ضریب نفوذ و توسعه مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی یکی از مهمترین نقاط ضعف خراسان رضوی است که خوشبختانه دولت یازدهم و دوازدهم به این امر بیش از پیش توجه کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا اورانی رئیس‌سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید ۶ هزار و ۴۵۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان در این استان پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات طی سالهای ۹۲ تا پایان دی ماه امسال در جهت توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی پرداخت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خرید هفت هزار و ۸۲ دستگاه انواع تراکتور، ۱۶۳ دستگاه انواع کمباین و هشت هزار و ۸۴۱ دستگاه انواع ادوات و دنباله‌بندها نتیجه پرداخت این میزان تسهیلات در استان است.

اورانی افزود: طی سال ۹۸ معادل هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال و امسال تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده که به این ترتیب طی ۲ سال گذشته معادل ۶ سال تسهیلات در استان پرداخت شده که اقدام بزرگی است.

وی ادامه داد: این استان از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در شاخص سطح مکانیزاسیون از ۱.۲ اسب بخار در هکتار طی سال ۹۲ به ۱.۸۶ اسب بخار در هکتار رسیده است که افزایش چشمگیری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز