خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبیک مطرح کرد؛

اعمال شرایط سخت برای مقابله با کرونای انگلیسی در آبیک

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۱۸۴

فرماندار شهرستان آبیک گفت: تصمیمات سختگیرانه‌ای برای پیشگیری از شیوع کرونای انگلیسی در سطح شهرستان آبیک اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمد پور اظهار کرد: پس از شناسایی اولین فرد مبتلا به کرونا انگلیسی تمهیدات و تصمیمات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس جهش یافته  در سطح شهرستان اندیشیده شده است.

فرماندار آبیک بیان کرد: طی یک هفته گذشته به منظور   پیشگیری و مقابله با کرونا جاده ورودی و خروجی ضلع شرقی شهر آبیک به سمت شهرستان نظرآباد مسدود شده است.

احمد پور با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۷ نفر در روستای حسین آباد ساکن هستند، افزود: اهالی روستا بعداز  مثبت شدن پنج نفر از خانواده متوفی  به کرونا انگلیسی و مثبت شدن کرونا هفت نفر از اهالی روستا همچنان در قرنطینه به سر می‌برد و برخی از این افراد که در مراکز صنعتی مشغول کار بودند تا عادی شدن شرایط  در مرخصی استعلاجی  بسر می برند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نقاهتگاه ویژه مبتلایان کرونایی در شهرستان آبیک راه اندازی شده و چهار مبتلای به کرونای انگلیسی در این نقاهتگاه به سر می‌برند .

این مسئول تصریح کرد: هزینه  درمان این افراد از سوی ستاد  پیشگیری از کرونا استان  رایگان اعلام شده و پک غذایی ویژه  اهالی روستایی حسین آباد از طریق هلال احمر و تیم های نظارتی استان  تامین می شود.

فرماندار آبیک با اشاره به مثبت شدن کرونا انگلیسی یکی از کارکنان شهرداری آبیک در روزهای اخیر خاطر نشان کرد: در حال حاضر از تمامی کارکنان تست گرفته شده  و آزمایش آنها به انستیتو پاستور ارسال و نتایج  روز شنبه دوم اسفند ماه مشخص خواهد شد.

احمدپور افزود: طی این مدت ۴ جلسه شورای ستاد کرونا در این شهرستان برگزار شده و ۲ نفر از معاونان بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان در این شهرستان مستقر شده اند و همچنین دستگاه اکسیژن ساز و همچنین سه تخت ای سی یو  به امکانات بیمارستان شهدای آبیک افزوده شده است .

به گفته وی، در ۱۰ روز گذشته تعداد افراد فوتی به دلیل کرونا ۲ نفر گزارش شده است که مردم باید هشدارها را جدی بگیرند.

این مسئول اضافه کرد: ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد همچنان اجرا و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار آبیک بر لزوم تشدید مراقبت‌های لازم به منظور مقابله و پیشگیری از سرایت  ویروس جهش یافته در نقاط مختلف شهرستان تاکید کرد و

احمدپور افزود: بخشداران با همکاری دهیاران از ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به روستاها جلوگیری می کنند .

وی، از شهروندان خواست در تجمعات بخصوص رفت وآمدهای غیر ضروری و خریدهای آخر سالی تاحد ممکن پرهیز کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز