خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

اتصال چابهار-سرخس تحولات چشمگیری در ارتباطات تجاری کشور ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۱۸۳

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ایجاد راه‌ ارتباطی بین سرخس و چابهار گفت: اتصال چابهار -سرخس، تحولات چشمگیری در ارتباطات تجاری کشور و توسعه و پیشرفت استان‌های جنوب شرق کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدصادق معتمدیان در نشست مشترک استانداران منطقه پنج کشور افزود: با توجه به اشتراکات ۶ استان شرقی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله دارا بودن مرز مشترک با کشور افغانستان و پاکستان می‌طلبد که تعاملات منطقه‌ای افزایش پیدا بکند. 

وی اضافه کرد: در راستای سیاست دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی، توسعه این بازارچه‌های مرزی در استان‌های منطقه پنج کشور می‌تواند تاثیر به سزایی در توسعه اقتصادی و تجاری سازی محصولات داشته باشد. 

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که امروزه کریدورهای ارتباطی یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شوند گفت: از طریق اتصال آسیای میانه به چابهار، دستیابی به فرصت‌های اقتصادی دست‌یافتنی‌تر خواهد بود. 

معتمدیان با اشاره به لزوم اتصال آسیای میانه از طریق دریا به چابهار افزود: چابهار نزدیک‌ترین نقطه به آب‌های آزاد جهان برای تمام کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان است و یک نقطه راهبردی  برای ترانزیت کالا از آسیا به اروپا محسوب‌ می‌شود. 

وی ادامه داد: به منظور تعامل و هم‌افزایی بیشتر، بسط و تقویت روابط اجتماعی و اقتصادی بین استان‌های شرقی کشور، توسعه ارتباط هوایی منسجم  مورد نیاز است. 

استاندار خراسان رضوی  با اشاره به تدوین سند سازگاری با شرایط کم آبی در برخی از استان‌ها از جمله خراسان رضوی گفت: در این سند که به روش‌های مدیریت مصرف آب از جمله تغییر الگوی کشت، توسعه کشت گلخانه‌ای، مدیریت آب اشاره شده، تکلیف همه دستگاه‌های متولی آب از جمله وزارت نیرو و جهاد کشاورزی مشخص شده است. 

معتمدیان افزود: با توجه به این که بخش کشاورزی یکی از حوزه‌های پیشران در برخی از استان‌های منطقه پنج کشور است  می‌طلبد که این حوزه بر اساس تاثیرات خود در اقتصاد استان و به تبع آن اقتصاد ملی توسعه یابد.

در این نشست، آخرین وضعیت طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور نیز با حضور استانداران منطقه پنج کشور مورد بررسی قرار گرفت. 

 این نشست مشترک با حضور استانداران کرمان، خراسان‌ شمالی،خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان به دبیری محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز