خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر بندرعباس:

عدم پرداخت حق آلایندگی بسیاری از صنایع به شهر بندرعباس/ صنایع بندرعباس عوارض‌شان را در تهران پرداخت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۰۸۸

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: طی چند سال اخیر سعی شده، شوراها را تضعیف کنند و از نهاد مردمی شورا چیزی باقی نماند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اسلام باوقار در جلسه علنی شورای شهر بندرعباس که با حضور دکتر احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها برگزار شد، بیان کرد: توقع داریم، پرداخت حق قانونی و حقوقی مردم شهر بندرعباس از صنایع را پیگیری کنید. 

وی ادامه داد: در شهر بندرعباس، بزرگترین صنعت آلومینیوم، کشتی‌سازی و گمرک کشور را داریم و جزو پردرآمدترین شهرهای کشور محسوب می شویم، اما در خصوص بحث آلایندگی بسیاری از صنایع، حق قانونی آلایندگی را به شهرداری پرداخت نمی کنند.

رئیس شورای شهر بندرعباس در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته حداقل حق قانونی بندرعباس از عوارض بیش از هزار میلیارد تومان مطالبه بوده اما چیزی حدود 800 میلیون تومان پرداخت شده است، تصریح کرد: صنایعی داریم که در بحث آلایندگی عوارض‌شان را در تهران پرداخت می‌کنند و یکی از مشکلات و اختلافاتی که در شهرهای جنوبی کشور همواره وجود داشته ناعادلانه بودن تقسیم بودجه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه نیمی از بافت شهر بندرعباس به عنوان پردرآمدترین شهر کشور، فرسوده است، افزود: صنایع استان‌های همجوار هرمزگان از جمله کرمان، اصفهان، خوزستان و بوشهر سالیانه چند صدمیلیارد تومان برای ورزش هزینه می کنند اما نوبت به شهر بندرعباس که می‌رسد می‌گویند طبق قانون این امکان وجود ندارد. این قوانین چرا در شهرهای دیگر رعایت نمی‌شود.

رئیس شورای شهر بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: اگر توزیع عادلانه در شهرها اتفاق بیفتد، مردم جنوب کشور همیشه وفادار نظام و رهبری بوده‌اند. اما این ناعدالتی‌ها موجب رنجش مردم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز