خبرگزاری کار ایران

کارگردانان جوان شیرازی خبرداد:

راهیابی مستند «طاووس‌ها پرواز را نمی‌فهمند» به جشنواره رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۰۷۷

فیلم مستند «طاووس‌ها پرواز را نمی‌فهمند» ساخته کارگردانان جوان شیرازی به چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، راه یافت.

به گزارش ایلنا، علی بلندنظر یکی از کارگردانان فیلم مستند«طاووس‌ها پرواز را نمی‌فهمند» جمعه اول اسفند به خبرنگاران گفت: مراحل تولید این فیلم از خرداد ماه سال گذشته شروع و اوایل امسال پس از طی کردن مراحل فنی تدوین و صداگذاری به پایان رسید.

نظربلند ادامه داد: در این مستند تلاش کردیم روایتی تجریدی از سیل پنجم فرودین ماه سال ۱۳۹۸ را به نمایش گذاشته و سعی ما بر این بود که این حادثه تلخ با ۲۱ نفر کشته، به دست فراموشی سپرده نشود.

محمد ناصریراد دیگر کارگردان این اثر نیز گفت: سینما اساسا نوعی تفکر بصری و فیلم مستند به طور خاص نگرش بصری یا تصویری مبتنی بر شناخت واقعیت است.

ناصریراد گفت: این فیلم، نمایشی مستندگونه با داستان یا با رویداد دراماتیزه‌ شده (مستندی که در آن جنبه های نمایش و داستان وجود دارد)، به شیوه بازنماییِ واقعیت و بازسازی، تولید شده است.

این مستند ساز شیرازی افزود:ردر این مستند طاووس دروازه قرآنِ شیراز لب گشوده و حادثه‌ سیل شیراز را از جریده خود روایت می‌کند.

 این فیلم با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شیراز تولید شده و با نقش آفرینی مسعود مستشاری، امیر پریچهر، شهلا مهدوی، سوده زارع، حسین لیاقت، لیدا رجبی، حسین ذاکری، سروش باقری، سارا جعفری، نیلوفر جعفری، بابک رمضانی، ریحانه الهیاری، سارا برزگر، برادران راحمی، نوروز احمدپور، محسن قاسمی و فاطمه راسخی همراه بوده است.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با مشارکت سازمان سینمایی، اسفندما ۹۹ در شهر گرگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز