خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان به ایلنا خبر داد:

زاهدان در تنش آبی شدید/ قطعی دوباره آب در 24 ساعت آینده / شهروندان زاهدانی به اندازه مصرف ضروری آب ذخیره کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۰۰۸

مدیر عامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل نواقصی که در سیستم آبرسانی به زاهدان به وجود آمده روز گذشته مشکلاتی در بخش آب رسانی به شهروندان زاهدانی به وجود آمد که برای رفع این نواقص طی 24 ساعت آینده قطعی دوباره آب در زاهدان را تجربه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مردم زاهدان روز پنج شنبه با قطعی 24 ساعته آب مواجه شدند و از آنجایی که نقص به وجود آمده در سیستم آب رسانی به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان پیش بینی نشده بود، مردم را به قطعی طولانی مدت آب و مشکلات ناشی از آن روبه رو کرد و صف های طولانی خرید آب در شهر زاهدان را به دنبال داشت.

قطعی آب منازل شهروندان زاهدانی تا پنجشنبه شب ادامه داشت و پس از آن آب نقاط مختلف زاهدان وصل شد اما به دلیل رفع نقص، مردم فردا را هم باید در قطعی آب بگذرانند.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: علت قطعی آب زاهدان به دلیل اجرای عملیات اتصال خط دوم انتقال آب چاه نیمه به زاهدان جهت افزایش ظرفیت تولید آب شهر زاهدان در تابستان آتی است که مرحله اول آن مدتی پیش با موفقیت انجام شد، اما در مرحله دوم، مشکلاتی پیش آمد که متاسفانه منجر به قطعی آب و نارضایتی شهروندان شد.

علیرضا قاسمی افزود: متاسفانه شهر زاهدان با تنش جدی آب مواجه است که این وضعیت در تابستان، به دلیل گرمای هوا، استفاده از کولرهای آبی و در نتیجه افزایش مصرف آب بحرانی‌تر خواهد بود و تنها راه برون‌رفت، اجرای خط دوم انتقال آب است، اما به دلیل زمان‌ بر بودن این طرح، تصمیم گرفتیم تا یک طرح ضربتی انجام گیرد و مشکل کم آبی مشترکان به‌طور موقت رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بیان کرد: با هدف افزایش ظرفیت انتقال آب ورودی به تصفیه خانه و رفع بخشی از کمبود آب شهر زاهدان، عملیات اتصال بخشی از خط دوم انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان آغاز شده که با حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه در دشت حرمک و اجرای خطوط جمع آوری و انتقال آب به ایستگاه شماره دو، افزایش آب به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه را خواهیم داشت.

زاهدان در تنش آبی شدید/ قطعی دوباره آب در 24 ساعت آینده / شهروندان زاهدانی به اندازه مصرف ضروری آب ذخیره کنند

مراکز درمانی، بیمارستان ها،نانوایی ها و مراکز نظامی در اولویت تامین آب 

قاسمی گفت: به منظور تکمیل و رفع نقص عملیات مجددا آب قطع خواهد شد و طی ۲۴ ساعت آینده وارد بحران خواهیم شد.

وی افزود: اولویت تامین آب در شرایط بحرانی با مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، مراکز نظامی و نانوایی‌ها خواهد بود.

وی اظهار داشت: ۵۰ دستگاه تانکر آب در سطح شهر مشغول آبرسانی به شهروندان بودن، و همکاران ۸۰۰ سرویس و ۴ هزار متر مکعب آب رایگان توزیع کردند و این شرایط ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل آبفای استان در خاتمه خطاب به مردم تصریح کرد: در شرایط بحرانی فرهنگ صحیح همکاری و مدیریت مصرف باید در بین مردم نهادینه شود و مردم به کمک خادمین خود بیایند و از مصارف غیر ضروری تا پایان بحران اجتناب کنند.

آغاز قطعی دوباره آب از 4 صبح روز شنبه

مدیر عامل آب و فاضلاب استان اظهار داشت: همانند روزهای اخیر تانکرهای آبرسانی برای مناطقی که با بیشترین قطعی آب مواجه هستند به خدمات رسانی ادامه خواهند دادن و جای نگرانی نیست.

وی‌ افزود: این عملیات در روز شنبه ۴ صبح شروع خواهد شد و تا شب ادامه خواهد داشت و اگر تغییری در برنامه اجرای عملیات صورت گیرد به صورت لحظه ای اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پایان گفت: باز هم تاکید می‌کنم شهروندان به اندازه نیازهای ضرروری اقدام به ذخیره سازی آب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز