خبرگزاری کار ایران

گلشانی مطرح کرد:

ماهانه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۹۶۲

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: ماهانه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری کشور می‌شود که از این‌ میزان ۱۶ هزار میلیارد تومان از محل مالیات تامین می‌ شود.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا، شهروز برزگر گلشانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان نیشابور و در جمع تولیدکنندگان و صنعتگران این شهرستان افزود: مالیات تنها از آن دسته از واحدهای تولیدی که به سوددهی رسیده‌اند اخذ می‌شود و این واحدها اگر در اظهارنامه‌های مالیاتی خود با سند قید کنند که ضرر کرده‌اند حتی مالیات سال بعد هم تا زمانی که این زیان جبران نشود گرفته نمی‌شود.

وی اظهار داشت: به اندازه‌ای که بخواهیم به یک واحد تولیدی خدمت کنیم قانون وجود دارد و در این چارچوب باید تعامل بین بخش خصوصی و دولتی شکل بگیرد و انصاف‌نیست هیچ واحد تولیدی به خاطر بدهی مالیاتی تعطیل شود و سیاست‌های مالیاتی هم برای سرپا نگه‌داشتن و توانمندسازی واحدهای تولیدی است.

برزگر ادامه داد: مانورهای زیادی در کشور داده شد که اگر برجام به نتیجه برسد شرایط بسیار خوب خواهد شد ولی به مردم و صنعتگران گفته نشد که اگر برجام نبود چه اتفاقی می‌افتاد و امروز اینجا هستیم تا مشکلات بررسی و احصاء شود و برای حل مشکلات، نخست باید آنها را به درستی شناسایی کنیم تا راه‌حل مناسب اتخاذ شود.

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی نیز گفت: امسال ۶۴ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در استان مصوب شده است.

حسن فاضل خیاط افزود: شرکت‌های متعددی با سرمایه‌گذاری خارجی در نیشابور، فیروزه و زبرخان از چین، روسیه، فرانسه و افغانستان و سایر کشورها تاسیس شده و در حال فعالیت هستند که می‌توان از گروه پاژ، گروه پردیس، خاوران الیاف و فیضان شهاب شرق نام برد. 

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی، جذب سرمایه‌گذاران خارجی و تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌ و کار است ادامه داد: در این مرکز نمایندگان تام‌الاختیار ۱۳ دستگاه اجرایی استان حضور دارند که به مشاوره و طرح موضوعات مختلف می‌پردازند و تولیدکنندگان می‌توانند به جای مراجعه به این ادارات با حضور در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری مشکلاتشان را برای صدور مجوز و استعلام‌های لازم مطرح و پیگیری کنند و اگر یک فعال اقتصادی بخواهد مشکلی را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح کند می‌تواند به این‌ مرکز مراجعه کند تا در نخستین جلسه این‌ کارگروه مشکلش مطرح شود.

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی گفت: پنجره واحد شروع کسب و کار استان از مردادماه امسال راه‌اندازی شده و ثبت شرکت، اخذ کد مالیاتی، کد تامین اجتماعی و کد کارگاهی در کمتر از ۷۲ ساعت انجام‌ و پنجره واحد معدن نیز از سال آینده شروع می‌ شود.

فاضل اظهار کرد: کارآفرینانی که دارای طرح و سرمایه هستند می‌توانند برای دریافت استعلام‌های لازم‌ جهت دریافت مجوزها از ظرفیت این مرکز استفاده کنند همچنین این‌ مرکز دارای یک بانک اطلاعاتی حاوی اطلاعات ۴۰۰ بازرگان خارجی است که جست و جوی کارآفرینان را برای پیدا کردن شریک صادراتی تسهیل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز