خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار سمنان؛

مجتمع فرهنگی هنری سمنان کلنگ زنی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۸۲۵

طی مراسمی با حضور استاندار سمنان کلنگ زنی احداث مجتمع فرهنگی هنری سمنان (تالار مرکزی) در زمینی به وسعت یک هکتار و با زیربنای بیش از ۱۵ هزار مترمربع در ضلع جنوبی پارک کومش انجام شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه برای آغاز عملیات‌ساختمانی این مجتمع ۱۵۰ میلیارد ریال با مساعدت رئیس جمهور اختصاص یافته است، افزود: این مجتمع مشتمل بر فضاهای آموزشی، فرهنگی، اداری، نمایشگاه، خدماتی و ... است.

فرشید فلاح خاطر نشان کرد: این مجتمع شامل یک سالن بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر ویژه برنامه های فرهنگی و کنسرت، دو سالن تئاتر ۵۰ نفره، سه سالن سینما با ظرفیت های ۱۴۰ و ۷۵ نفره است که در قالب شش طبقه چهار طبقه روی زمین و دو طبقه زیر زمین احداث می شود.

وی ادامه داد: در طراحی پروژه مجتمع فرهنگی هنری سمنان از بافت فرهنگی و سنتی استفاده شده و تلاش بر این است تا برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری فضاهای مناسب و با ویژگی‌ها و استانداردهای روز احداث و به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه این پروژه از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به سمنان بوده است تاکید کرد: ساخت این مجتمع همواره به عنوان یکی از مطالبات مردم و اهالی فرهنگ و هنر بوده است.

فلاح با بیان اینکه ضرورت ساخت این مجتمع در سفر دوم ریاست جمهوری نیز مورد تاکید قرار گرفته است افزود: استاندار سمنان و نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های مستمری برای تحقق این امر داشته‌اند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اقدامات خوبی برای تامین بخشی از اعتبارات اجرای این طرح انجام داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اضافه کرد: ساخت پروژه تالار مرکزی سمنان با توجه به نیاز اهالی فرهنگ و هنر این خطه به داشتن فضایی تخصصی و مناسب برای توسعه فعالیت های فرهنگی هنری ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز