خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر قزوین:

ایجاد شبکه مسیر دوچرخه سواری در قزوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۷۸۵

رئیس شورای شهر قزوین گفت: به منظور تامین امنیت دوچرخه سواران و ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه، ایجاد شبکه پیوسته مسیر دوچرخه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حکمت اله داودی در چهارمین جلسه بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین اظهار کرد: ضرورت استفاده از دوچرخه در سیستم حمل ونقل عمومی برکسی پوشیده نیست، براین اساس لازم است شرایط استفاده آسان شهروندان از دوچرخه در شهر فراهم شود.

رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: پیوستگی شبکه مسیرهای دوچرخه در شهر و تامین ایمنی دوچرخه سواران از جمله مهم ترین اقداماتی است که باید در این راستا در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گیرد.

داودی در ادامه تاکید کرد: باید در مسیر خیابانهای منتهی  به سمت بازار نیز مسیر دوچرخه ایجاد شود تا بیشتر مراجعین به بازار، بتوانند از دوچرخه استفاده کنند.

وی، در خصوص راه اندازی و اجرای دوچرخه اشتراکی نیز گفت: باید مبالغی که برای  این طرح در نظر گرفته می شود به گونه ای باشد که مردم رغبت و اشتیاق استفاده از دوچرخه اشتراکی را داشته باشند، همچنین بیمه دوچرخه سوار نیز دراین طرح دیده شود.

این مسئول از این جلسه که به بررسی بودجه سازمان پایانه های مسافربری اختصاص داشت، افزود: برای ایجاد پایانه در میدان مینودر قزوین که قبلا در شورا مصوب شده است و باید طرح آن تهیه می شد، نیازمند پیگیری‌های لازم است؛ چرا که اگر این موضوع محقق نشود، خیابان ولی عصر(عج) دچار معضلات و مشکلات جدی خواهد شد.

رئیس پارلمان محلی قزوین با ایجاد ایستگاه موقت در شمال شهر قزوین جنب نمایشگاه بین المللی موافقت کرد.

داودی همچنین در این جلسه خواستار ساماندهی وانت بارها و خودروهای حمل نخاله های ساختمانی شد و خاطرنشان کرد: باید هر خودروی حمل نخاله با مجوز تردد کند، در غیر این صورت خودروهای متخلف شناسایی و با آنها برخورد می شود.

وی در جریان بررسی بودجه سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نیز با اشاره به ظرفیت فضای زیر میدان مینودر افزود: می‌توان در طرحی مشترک میان سازمان‌های فرهنگی- ورزشی و زیباسازی این فضا برای کارهای‌هنری و گالری هنرهای معاصر  استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز