خبرگزاری کار ایران

رتبه نخست آذربایجان شرقی در تولید فولاد مقطعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۶۸۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از تکمیل فرایند زنجیره ارزش در صنایع خودرو، غذایی و فولاد، به عنوان مهم‌ترین برنامه سازمان صمت در سال ۱۴۰۰ یاد کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی رتبه نخست را در تولید مقاطع فولادی دارد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،حبیب امین زاده در جمع خبرنگاران،با اشاره به تولید محصولات فولادی با کیفیت و قابل رقابت در بازارهای جهانی، گفت: این استان همچنین با تولید محصولات استاندارد و با کیفیت و قیمت مناسب در بازارهای رقابتی جهان حضور پررنگی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای صنایع فولادی در آذربایجان شرقی و سرمایه گذاری های بخش خصوصی در دهه های سوم و چهارم بعد از انقلاب، اظهار کرد: آذربایجان شرقی با واحدهای فولادی دارای تکنولوژی های نوین، رتبه سوم کشوری در زمینه فولاد را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صنایع فولادی بویژه توسعه فولاد میانه و افزایش تولید آهن اسفنجی در این مجموعه که خوراک سایر واحدها می باشد را از دیگر برنامه های مهم استان در سال ۱۴۰۰ دانست و گفت: در صنایع فولادی بعد از انقلاب به همت صنعتگران بخش خصوصی پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم.

 امین زاده با اشاره به رتبه دوم کشوری آذربایجان شرقی در زمینه شیرینی و شکلات، گفت: یکی دیگر از دستاوردهای مهم استان بعد از انقلاب از نظر تکنولوژیکی و صادرات محوری، صنایع شیرینی و شکلات است و این صنعت ارزآور و اشتغال زا در استان رونق بسیار خوبی دارد و ظرفیت های عمده صادراتی محصولات این حوزه، منجر به کسب عناوین برتر و نمونه ملی در صنایع شیرینی و شکلات شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز