خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین وعده داد؛

بهره‌برداری از آزادراه غدیر تا هفتم اسفندماه جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۶۸۲

استاندار قزوین گفت: آزادراه غدیر هفتم اسفندماه سال جاری همزمان با ولادت امام علی(ع) به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور امروز در بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از آزادراه غدیر (آبیک-چرمشهر)، اظهار کرد: این آزادراه، یکی از کنار گذرهای مهم تهران خواهد بود که بار ترافیکی قزوین کرج را کاهش خواهد داد.

استاندار قزوین افزود: امیدواریم با افتتاح این بزرگراه شرایط بسیار بهتری برای ترافیک بزرگراه قزوین- تهران فراهم شود و بتواند در راستای ترانزیت و تردد همه خودروها تسهیلگری کند.

جمالی پور ادامه داد: یکی از اعتراضات شدید سال های اخیر رانندگان ترافیک شدید ورودی‌های تهران و بزرگراه قزوین- تهران بود که با افتتاح این جاده،سامان دهی خواهد شد.

آزادراه چرمشهر- آبیک یا غدیر ۱۶۰ کیلومتر مساحت دارد و با عبور از استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران به چرمشهر ورامین و بزرگراه قم- گرمسار متصل می‌شود.

با بهره برداری از این آزادراه، بار ترافیکی عبور و مرور خودروهای سنگین از آزادراه‌های استان‌های تهران، البرز و قزوین کاهش پیدا می‌کند.

ارزش ریالی این آزادراه که احداث آن از سال ۹۲ آغاز شده است، هفت هزار میلیارد تومان است و با بهره برداری از آن،  بار ترافیکی مسیر ترانزیتی غرب به شرق و جاده ابریشم کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز