خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد کرونای سمنان خبر داد؛

شاهرود؛ در شمار شهرهای پر خطر کرونایی کشور قرار گرفت/سایر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی و زرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۶۴۳

سخنگو ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سمنان گفت: با تغییر رنگ کرونایی شهرستان شاهرود از زرد به نارنجی ، شاهرود در شمار شهرهای پر خطر کشور قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از سمنان،حبیب‌الله خجسته پور گفت:  از ۸ شهرستان استان سمنان ، ۳ شهرستان در وضعیت آبی ، ۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته اند. 

وی افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا شهرستان های میامی ، آرادان و سرخه دارای رنگ بندی آبی و شهرستان های سمنان ، دامغان ، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت زرد و شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی قرار دارند.

سخنگوی ستاد کرونا سمنان بیان کرد: محدودیت های کرونایی از روز شنبه ۱ اسفند ماه لغایت جمعه ۸ اسفند ماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد .

وی اظهار کرد: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، طی هفته ی آینده فعالیت مراکز تجاری ، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای شغلی ۱ تا ۴ در شهرستان های با وضعیت آبی و فعالیت گروههای ۱ تا ۳ در شهرستانهای با وضعیت زرد و فعالیت گروههای شغلی ۱ و ۲ در شهرستان شاهرود با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی بلا مانع است.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: فعالیت های آموزش حضوری برای پایه های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش صرفا در دروس کارگاهی و عملی در شهرستان های با وضعیت آبی و زرد با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر ۱۰ نفر برای هر کلاس مجاز و در سایر پایه ها و دروس همچنان به صورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود.

وی افزود: بر اساس مصوبه ی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی در سطح استان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش بلا مانع بوده و همچنین در مراکز آموزشی کم جمعیت استان که حداکثر دانش آموزان در تمامی پایه های تحصیلی آن مرکز ۵۰ نفر یا کمتر از آن می باشد ارائه ی شیوه ی آموزش حضوری منعی نداشته و مجاز است.

خجسته پور ادامه داد: بر اساس مصوبه ی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا بمنظور انجام آزمون دروس عملی دانشگاهها ، اسکان هر دانشجوی غیر بومی در یک اتاق بلامانع بوده و دانشگاه‌های استان می توانند در صورت فراهم آوردن شرایط ذکر شده نسبت به برگزاری کلاس های عملی دانشگاه ها اقدام کنند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در چهار شهرستان سمنان ، شاهرود ، دامغان و گرمسار همچنان به قوت خود باقی است گفت: خودروهای با پلاک ۸۶ و ۹۶ به عنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در سطح استان بلا مانع است.

سخنگوی ستاد کرونا سمنان یادآور شد: بر اساس قانون و به منظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره شیوع کرونا در استان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای نارنجی و قرمز به شهرستان های استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسائط نقلیه شخصی از استان به شهرستان های نارنجی و قرمز در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه  است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز