خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان:

ظرفیت‌های توسعه ای خوبی در موسسه صنعتی گوشت مشهد وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۵۷۵

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در بازدید از موسسه صنعتی گوشت مشهد بر حمایت از طرح های توسعه ای برپایه دانش و خلاقیت در این مجموعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد سنجری از  بخش های مختلف موسسه صنعتی گوشت مشهد و واحدهای مستقر در این مجموعه بزرگ کشتارگاهی دیدن کرد و در جلسه هیات امنای این مجتمع کشتارگاهی گفت: تلاش ها  و اقدامات خوبی در این مجموعه صنعتی صورت گرفته است که نشان دهنده مدیریت صحیح نگاه فراگیر و همه جانبه مدیران با سابقه این موسسه است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی ادامه داد: سابقه ای بیش از ۳ دهه خدمات دهی مطلوب در حوزه ذبح و استحصال دام در کشتارگاه صنعتی مشهد دیده می شود که روز به روز نیز شاهد توسعه فعالیتها در این مجموعه بوده ایم.

وی با بیان اینکه کارکردن در این مجموعه خیلی راحت نیست افزود: شرایط سخت و خشن و خطرناک در کار، مباحث شرعی، بهداشتی، فعالیت های دشوار بیش از ۳۵۰ نفر پرسنل مستقیم  و حدود ۶۰۰ نفر در حوزه پیمانکاری به عنوان قشری زحمتکش در حوزه ذبح و کشتاردام، مشتریان، ارباب رجوع و ... در این موسسه، نیازمند نگاه مدیریتی جامعی است تا بتواند تمامی ریسک های احتمالی را پوشش دهد.

سنجری با اشاره به حساسیتهای خاص موسسه صنعتی گوشت مشهد، ادامه داد: علاوه بر اینگونه چالشها، موضوعات حساسی چون تنظیم بازار گوشت در شرایط اقتصادی امروز و تامین ۸۰ درصد گوشت مورد مصرفی مردم استان، کار در این مجموعه را با دیگر واحدهای تولیدی متفاوت کرده است، چرا که مباحث اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی ، بهداشتی خاصی دراین واحد کشتارگاهی حاکم است.

وی اقدامات صورت گرفته در حوزه رندرینگ، تولید پودر خون، خوراک طیور و آبزیان با استفاده ضایعات دورریز و غیر قابل استفاده حاصل از استحصال دام را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کارهای ارزشمندی در این حوزها در کشتارگاه صنعتی مشهد صورت گرفته که ضایعاتی با خطر ایجاد مشکلات و معضلات بهداشتی و زیست محیط را تبدیل به یک ارزش افزوده و محصولی برای تولید گوشت سفید کرده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به لزوم حرکت به سمت استفاده از ایده های خلاق برای حفظ ظرفیت رقابت پذیری کشتارگاه صنعتی مشهد در آینده، اظهار کرد: ظرفیتها توسعه ای بسیار خوبی در این مجموعه به عنوان بزرگترین مجتمع کشتارگاهی کشور وجود دارد که باید با تکیه بر خلاقیت، نو آوری و طرح های دانش بنیان اقتصادی برای این منظور استفاده شود.

وی به ایجاد بازار دام، استفاده از ظرفیت زمین کشاورزی مجاور کشتارگاه و تشکیل یک شرکت کشت و صنعت برای تکمیل زنجیره تولید، راه اندازی مجدد خط تولید ژلاتین حلال، تولید گرانول صابون و ... در موسسه صنعتی گوشت مشهد خاطر نشان کرد: این آمادگی را داریم تا از طرح های مبتنی بردانش و خلاقیت حمایت کنیم، لذا باید برای مطالعات اقتصادی و تدوین طرحهای دارای توجیه مالی و فنی و ... برای طرح در کمیته اقتصادی هیات مدیره تلاش شود چرا که علاوه بر فعالیتهای بازرگانی باید با استفاده از حداکثر طرفیتها و اجرای طرح های توسعه ای در راستای ایجاد درآمد پایدار برای سازمان همیاری گام های موثری نیز برداشته شود.

سید مجید موسوی مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد و دیگر مدیران واحدهای اداری، بازرگانی، حراست، کنترل کیفی و ... نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشهایی از فعالیتها و اقدامات صورت گرفته در این مجتمع کشتارگاهی در خصوص برنامه های پیش رو و طرح های دردست اقدام این مجموعه موضوعاتی را مطرح کردند و به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز