خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران استانداری البرز هشدار داد؛

پیش بینی سامانه سرد و بارشی برای آخر هفته در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۴۸۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: بر اساس اعلام هشدار هواشناسی، سامانه ای سرد و بارشی اتمسفر البرز را در برمی گیرد.

به گزارش ایلنا از البرز، محمدرضا فلاح نژاد با بیان این مطلب اظهار داشت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تقویت بیش از پیش سامانه قوی و سرد بارشی در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در آخر هفته جاری، وزش باد شدید ، رگبار و رعد و برق ، کاهش محسوس دما ، ارتفاعات کولاک متناوب برف بر اتمسفر البرز است.

وی افزود: همچنین بیشینه بارش ها به صورت کولاک متناوب و شدید برف به همراه وزش باد شدید مربوط به ارتفاعات استان به ویژه در مناطق طالقان ، دیزین و آسارا مورد انتظار است.

این مسئول خاطر نشان کرد: بر این اساس بارش متناوب باران و برف ، رعد و برق،  وزش باد شدید و در ارتفاعات؛ کولاک برف و کاهش محسوس دما پیش بینی شده است.

مدیرکل بحران استانداری البرز خطاب به رؤسای مدیریت بحران شهرستان های استان بیان داشت: لغزندگی و آب گرفتگی موقت معابر شهری ، کاهش میدان دید ، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی در حوضه آبریز رودخانه کرج و کردان  و در ارتفاعات ریزش سنگ و  سقوط بهمن حین و پس از فعالیت سامانه از جمله اثرات قابل پیش بینی این مخاطرات است که باید بیش از مورد مسئولین ذیربط قرار گیرد.

فلاح نژاد در پایان سخنان خود توصیه کرد کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی جدا خودداری کنند.

وی افزود: اجتناب از توقف در دامنه کوه ها و جاده های کوهستانی به دلیل سقوط بهمن، اجتناب از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل های فصلی به دلیل رگبار باران و سیلاب موقت، تجهیز خودرو به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و ارتباطی مناسب حین گذر از جاده های کوهستانی از جمله موارد مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

 

.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز