خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

افتتاح موزه اسناد و مفاخر دانشگاه فرهنگیان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۳۵۸

دومین موزه اسناد و مفاخر دانشگاه فرهنگیان امروز با حضور علی باقر طاهری نیا معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور در استان قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،  علی باقر طاهری نیا معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور در  مراسم افتتاح موزه اسناد و مفاخر دانشگاه فرهنگیان قزوین با بیان اینکه قزوین استانی تاریخی، فرهنگی و انقلابی است، گفت: این استان از نظر داشتن آثار تاریخی در کشور رتبه اول را دارد.

وی افزود: باید از داشته‌ها، تاریخ و پیشنیه خود اطلاع داشته باشیم تا بدانیم در کجای کار هستیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: برای داشتن آینده‌ای خوب، موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم هم باید مورد توجه دانشجویان و هم مدرسان قرار گیرید.

طاهری نیا تاکید کرد: این موزه دومین موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم کشور است که پس از استان همدان در استان قزوین راه اندازی شد.

حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین نیز در این مراسم گفت: این موزه برای حفظ اسناد و تجهیزات قدیمی و آشنایی بیشتر مردم با سابقه این دانشگاه راه اندازی شده است.

 وی ادامه داد:پایان نامه های قدیمی، مکاتبات اداری مراکز تربیت معلم با ادارات، احکام کارگزینی، اسناد آموزش و پرورش تطبیقی مربوط به ۵۰ سال قبل،دانش نامه ها، وصیت نامه شهدای معلم، دستگاه‌های قدیمی ضبط صدا و تصویر، دوربین‌های قدیمی عکاسی، اولین مجوزهای ساخت مرکز تربیت معلم، تصاویر اولین رئیس و دبیران تربیت معلم، زندگینامه و وصیت نامه ها،احکام اداری، وسایل قدیمی کمک آموزشی، تقدیر نامه و جام و لوح افتخارات علمی و ورزشی مرکز تربیت معلم در این موزه به نمایش درآمده است.

این مسئول یادآور شد: کتاب دست نویس کلیله و دمنه، دفتر حضور غیاب، وسایل آزمایشگاهی، دستگاه شماره زن قدیمی، کتاب‌ها و نوارهای قدیمی روش تدریس قبل از انقلاب از جمله اشیای قدیمی و با قدمت ۵۰ سال است که در این موزه در معرض دید عموم قرار دارد.

مشهدی تصریح کرد: ۱۰۰ سند تاریخی و ۶۵ قلم کتاب تاریخی تربیت معلم، نسخه های دست نویس تا زمان معاصر، ۷۰ مورد وسایل تایپی مورد استفاده در مراکز تربیت معلم، ۲۵ تندیس کشوری و استانی، ۵۰ جام قهرمانی مسابقات ورزشی و ۱۶۰ نوع سنگ با ارزش در موزه اسناد و مفاخر قزوین نگهداری می شود.

دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با ۲ پردیس بنت‌الهدی صدر دختران و شهید رجایی پسران و ۲ هزار دانشجو در هفت رشته تحصیلی در دوره کارشناسی و همچنین دوره مهارت‌آموزی به تربیت‌معلم برای آموزش و پرورش مشغول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز