خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان:

نظارت بر مراکز غیرقانونی سقط جنین قزوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۳۲۲

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: دستگاه‌های متولی و مرتبط باید با تشکیل گشت‌های مشترک به صورت نامحسوس بر مطب‌ها و مراکز غیرقانونی سقط جنین در استان قزوین نظارت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فولیان  اظهار کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم در جوامع امروزی سقط جنین است که می توان گفت این پدیده نشأت گرفته از عواملی همچون فقدان تنظیم خانواده، مخفی کردن روابط غیر اخلاقی و غیرشرعی،  گریز از بارداری ناخواسته، ازدواج سفید و مواردی از این دست است.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان در تشریح سهولت انجام این اقدام غیراخلاقی و غیر انسانی، افزود: با توجه به فقدان نظارت کافی از سوی دستگاه های متولی، این مراکز غیرقانونی بدون هیچ گونه محدودیتی برای سقط جنین حتی بدون محدودیت در سن جنین اقدام می‌کنند به نحوی که حتی در فضای مجازی نیز به راحتی در دسترس هستند و فعالیت دارند.

فولیان اطلاع رسانی به زنان درباره روش‌های پیشگیری از بارداری و آگاهی از عواقب سقط های غیر قانونی جنین را یکی از وظایف مراکز بهداشت دانست و گفت: سازمان های متولی از جمله دانشگاه علوم پزشکی موظف شده اند به صورت منظم و از پیش تعیین نشده با تشکیل تیم های نظارت نامحسوس داروخانه‌ها و مطب‌های خصوصی را که ممکن است  به این عمل غیرقانونی اقدام کنند، مورد بازرسی قرار دهند.

این مقام قضائی از شهروندان درخواست کرد: جهت ارسال گزارش خود مبنی بر فعالیت مراکز غیرقانونی انجام سقط جنین از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) به آدرس  sajam.scpd.ir  اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز