خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار قزوین:

توجه به توسعه روستاها از مصادیق تحقق عدالت اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۰۸۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: ورود و فعالیت خیران برای توسعه مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته استان قزوین ضروری است و توجه به روستاها از مصادیق مهم تحقق عدالت اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد اظهار کرد: توجه به مناطق محروم روستایی جزو اولویت‌های دولت به شمار می‌رود و در دولت تدبیر و امید ‌اتفاقات خوبی در روستاهای استان در مقایسه با سال‌های گذشته انجام شده ولی کافی نیست و نیازمند ورود جدی خیرین در این عرصه هستیم.

معاون عمرانی استاندار بر شکل گیری مجمع خیرین روستایی تاکید کرد و گفت: مجمع خیرین روستایی در  ساماندهی و هدفمند شدن فعالیت های خیرخواهانه می تواند نقش موثری ایفا کند.

فرخزاد اضافه کرد: استان قزوین در بخش روستایی با محرومیت‌های زیادی مواجه است که حل آنها نیازمند هم افزایی و همراهی دستگاه های اجرایی و انسجام خیران است.

وی با اشاره به لزوم تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی در مناطق روستایی تصریح کرد: اشتغال پایدار روستایی، می‌تواند هدف مهاجرت معکوس به روستاها را تحقق بخشد و این یکی از مطالبات اصلی روستاییان است.

این مسئول یادآور شد: در دهه فجر امسال ۴۴۰ طرح عمرانی در روستاها و مناطق محروم و کم تر توسعه یافته استان به بهره برداری رسید که کمک موثری به توسعه روستاهای استان بود.

معاون عمرانی استاندار افزود: قزوین جزو استان‌های پیشرو در حوزه خیران است، بنابراین استفاده از ظرفیت مشارکت خیرین برای مناطق کمتر توسعه یافته و اقشار محروم و آسیب پذیر ضروری است. 

وی با اشاره به اجرای سیاست اشتغال پایدار روستایی، ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از برنامه‌های راهبردی و رسالت‌های اصلی دولت است و فعالیت های خیرین به تحقق این هدف کمک می کند.

استان قزوین دارای ۸۴۴ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز