خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری خراسان خبر داد؛

افزایش ۱۵ برابری بودجه پارک علم و فناوری/سهم شرکت های دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی معادل یک درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۰۳۱

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: امسال از محل بودجه عمومی پارک علم و فناوری با پرداخت ۶۰ میلیارد ریال به صورت مستقیم از شرکت های زیرمجموعه حمایت شده است که در مقایسه با سال ۹۵ معادل ۱۵ برابر افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رضا قنبری در جمع خبرنگاران افزود: میزان فروش محصولات تولیدی شرکتهای فناوری و نوآور زیرمجموعه پارک علم و فناوری خراسان در سال جاری بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت عرضه محصولات این شرکت‌ها یک سوم محصولات مشابه است میزان صرفه‌جویی ارزی در این شرکتها طی سال جاری پنج هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون چهار محور کاری اصلی در حمایت از شرکتهای دانش بنیان در این مجموعه مد نظر بوده است افزود: توجه به ضرورت بازاریابی و ورود شرکتها به بازار و عرضه محصولاتشان، توجه به نیروی انسانی متخصص و جذب دانش‌آموختگان در این زمینه، تغییر نگاه و برخورد جامعه و دستگاهها به شرکتهای دانش بنیان و نوع فعالیت آنها و ورود شرکتهای دانش بنیان به عرصه تصمیم سازی و تصمیم‌گیری مهمترین محورهای کاری بوده است.

قنبری ادامه داد: هم اکنون ۳۵۰ شرکت دانش بنیان و فناور با چهار هزار و ۷۰۰ نیروی متخصص در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت دارند که ۸۵ درصد آنان دارای مدرک لیسانس به بالا هستند که نشان از ضرورت تقویت ارتباط این شرکتها با دانشگاهها دارد.

وی گفت: در حال حاضر سهم شرکتهای دانش بنیان از جی.دی.پی (GDP) یا تولید ناخالص داخلی معادل یک درصد در کشور است که باید به ۲۰ درصد برسد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: پارک خراسان در توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان رتبه نخست را در کشور دارد اما بیش از ۹۰ درصد منابع حمایتی از شرکتهای دانش بنیان با توجه به شمار بالای شرکتهای فعال در تهران جذب می‌شود.

وی با اشاره به مطالبه چند ده میلیاردی شماری از شرکتهای فعال در این مجموعه از دولت ادامه داد: پرداخت این مطالبات می‌تواند به رونق و تقویت فعالیت این شرکتها کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز