خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن خبر داد:

وجود ١٤٤ پروژه دارای مشکل در بافت ثامن حرم رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۰۲۲

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن گفت: ١٤٤ پروژه دارای مشکل در بافت ثامن وجود دارند که با طرح جدید و در نظر گرفتن حق مکتسبه، مشکلات بخش عمده‌ای از آنها حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سعید شعرباف در نشست خبری با موضوع طرح نوسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی در مشهد گفت: شهرداری منطقه ثامن مشهد بر اساس توافق سهامداران تا امسال عهده‌دار مدیریت عامل شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن بود اما به دلیل اختلاف نظرهای جدی و اشکالات متعدد حقوقی در ترکیب مجموعه "ناظر طرح، سیاستگذار طرح و مجری طرح" تصمیم گرفته شد به منظور بازگشت شرکت به اساسنامه قانونی، از این پس شهرداری ثامن مدیرعامل این شرکت نباشد.

وی به آغاز مطالعات طرح جدید بازسازی منطقه ثامن مشهد همزمان با تحول در مدیریت شرکت مجری آن اشاره و بیان کرد: مهمترین ویژگی طرح جدید بازسازی، تحقق‌پذیری زیاد آن است زیرا بسیاری از مشکلات بر زمین مانده کارگاههای اجرای طرح بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی را رفع می‌کند. 

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن افزود: در طرح طاش (طرح فعلی نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی)، سه هزار و ٤٠٠ تملک پلاک دیگر نیاز داریم که با بالاترین سرعت حدود ١٠ سال انجام این تملکها به طول می انجامد در طرح جدید میزان تملکها به ٢٠٠ مورد کاهش یافته که تحقق پذیری طرح را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی طاش که سال ۱۳۸۴ در سامانه یکپارچه شهری ثبت شده تا ابلاغ طرح نهایی جدید، به عنوان ملاک عمل برای اجرا در بافت منطقه ثامن مورد استفاده خواهد بود. 

شعرباف گفت: ١٤٠ نفر در پروژه مسکن‌سازان ثامن برای مشارکت در طرح دفترچه گرفته‌اند تا واحد مسکونی تحویل آنها شود اما هم‌اینک بخاطر بدهی شرکت مجری به مشاور و پیمانکار طرح امکان تحویل حتی یک واحد نیز وجود ندارد.

وی افزود: تراز طرح فعلی نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی پس از تسویه بدهی ها، حدود ٣٠ میلیارد تومان منفی است و توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن ادامه داد: قیمت ملک در محدوده بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی با اجرایی شدن طرح جدید واقعی می‌شود و طرح توجیه اقتصادی خواهد داشت.

وی تنها هفت درصد واحدهای اقامتی منطقه ثامن را قابل استفاده برای دهک ششم به پایین قابل ذکر و بیان کرد: این مکانها برای دهکهای متوسط و ضعیف قابل استفاده نیست. 

شعرباف گفت: همین که طرح جدید، بافت فرسوده ثامن را برای سکونت ساکنان فعلی و اقامت زائران متعلق به دهک پایین مهیا می‌کند، برای ضمانت اجرای آن کافی است. 

وی افزود: امضای شهردار مشهد نیز در جریان بررسی و تصویب طرح جدید بافت پیرامون حرم مطهر رضوی وجود دارد بنابراین نمی‌توان ادعا کرد مدیریت شهری مشهد در جریان بررسی و تصویب طرح جدید نبوده است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن ادامه داد: در هر صورت تصویب طرح چنانچه از مسیر قانونی ابلاغ شود ما تابع اجرای آن هستیم. 

وی‌گفت: ١٤٤ پروژه دارای مشکل در بافت ثامن وجود دارند که با طرح جدید و در نظرگرفتن حق مکتسبه، مشکلات بخش عمده‌ای از آنها حل خواهد شد. 

شعرباف افزود: اگر دارایی‌های دولت و شرکت مسکن‌سازان ثامن در اختیار بافت ثامن قرار گیرد تراز فیزیکی  مالی طرح جدید حریم حرم مطهر رضوی مثبت خواهد شد و این در حالی است که تراز طرح طاش بسیار منفی است. 

وی همچنین به انتصاب خود به عنوان مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن با وجود مخالفت شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی با مالکیت ۵۵ درصد سهام سهامدار عمده این شرکت است بنابراین با وجود فقدان اجماع شهرداری و آستان قدس رضوی، این انتصاب انجام شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز