خبرگزاری کار ایران

در مراسمی با حضور وزیر کار؛

۱۷ طرح تعاونی با اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومان در فارس افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۸۶۴

در آیینی با حضور استاندار فارس و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدیو کنفرانس ۱۷ طرح تعاونی با اعتبار بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان در استان فارس همزمان با افتتاح ۲۸۶ طرح تعاون در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا استاندار فارس در آیین افتتاح همزمان۲۸۶ طرح تعاون در سراسر کشور که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و استانداران و مسولان ارشد 31 استان‌ بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد،گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ تعاونی فعال با ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عضو در استان فارس وجود دارد.

عنایت الله رحیمی با بیان اینکه این استان در تشکیل  تعاونی ها در سنوات گذشته رتبه اول را داشته است،افزود: از مجموع تعاونی های فعال در این استان ۲ هزار و ۶۰۰ تعاونی در دولت تدبیر و امید در فارس تشکیل شده که عملکرد بسیار شاخص و ممتازی است.

وی ادامه داد: در سال جاری به‌رغم تمام محدودیت ها و وجود بیماری کرونا بیش از ۳۲۰ تعاونی در فارس تشکیل و ثبت شده است که در این بخش نیز فارس رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

استاندار فارس اضافه کرد: ۶۵۲ تعاونی بانوان، ۵۵۰ روستا تعاون و ۱۶ شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستانی در فارس ایجاد و همچنین ۲۱ تعاونی فراگیر ملی در این استان تأسیس شده که رتبه نخست کشور نیز در این باره به فارس رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعاونی ها با سرمایه گذاری خرد مردم می توانند ثروت آفرینی کرده و توسعه عدالت اجتماعی را محقق کنند،گفت: امروز سه شنبه بیش از ۱۷ طرح تعاونی در فارس با مبلغ بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان افتتاح شد که به دولتی با اعطای تسهیلات از ایجاد این واحدها حمایت کرده است.

رحیمی عنوان کرد: با افتتاح این تعداد طرح‌ تعاونی در فارس ۴۸۶ نفر اشتغال در این استان ایجاد شده است و ۱ هزار و ۲۹۷ نفر نیز عضو این تعاونی ها هستند.

سهم تعاون در توزیع عادلانه ثروت غیرقابل انکار است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این آیین گفت: حدود یک میلیون نفر در ۵ هزار و ۷۰۰ تعاونی فارس عضویت دارند و بیش از ۷۶ هزار نفر نیز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

سهراب مختاری افزود: ۵۷ درصد تعاونی‌های فارس در بخش خدمات ، ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی و ۱۹ درصد در بخش صنعت فعال است.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۷۰۰ تعاونی در فارس یک میلیون نفر عضو دارند گفت: با احتساب سهامداران سهام عدالت بیش از ۳ میلیون نفر در فارس عضو شرکت‌های تعاونی هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس نقش تعاون در توزیع ثروت و عدالت اجتماعی را بسیار بارز عنوان کرد و افزود: در بخش ترویج و آموزش تلاش می شود که با کمک مسولین در سطح روستا، بخش و شهرستانها مردم برای ایجاد سرمایه‌گذاری در این حوزه اقدام کنند.

مختاری در خاتمه بیان کرد: با حمایت دستگاه‌های اجرایی متولی و سایر ارگان‌ها و اعطای تسهیلات به واحد‌های تعاونی فعال میتوان گامی موثر در جهت رشد و شکوفایی بیش از پیش تعاون در استان فارس برداشت.

دبیر اتاق تعاون استان فارس نیز در این آیین گفت: نظام حاکمیتی دولت را موظف کرده تا در راستای اصل ۴۴ از بخش تعاون حمایت شود.

مجتبی محلاتی ادامه داد: اتاق تعاون فارس در ۳ سال گذشته همواره مقام اول در بخش تشکیل تعاونی، نظارت و آموزش تعاونی ها را کسب کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز