خبرگزاری کار ایران

کاشان شهری گران در عرضه کالاهای اساسی/حمایت از دستفروشان و راه‌اندازی روز بازار برای مقابله با افزایش قیمت میوه در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۷۰۷

فرماندار کاشان با اذعان به اینکه کاشان شهری گران ونابه‌سامان در عرضه کالاهای اساسی ومورد نیاز مردم است خواستار تحقیق این موضوع توسط کارشناسان دستگاه های نظارتی شد.

به گزارش ایلنا از کاشان علی اکبر مرتضایی قهرودی در جلسه علل بررسی افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی در کاشان تصریح کرد: اختلاف سه یا چهار برابری قیمت میوه شمال یا جنوب کشور در کاشان و یا  تفاوت فاحش و  چند برابری قیمت میوه در مغازه های سطح شهر کاشان نسبت به میدان میوه وتره بار جای سوال دارد.

وی با بیان اینکه حذف واسطه ها و عوامل دلال در عرضه توزیع کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه میوه می تواند به تعادل قیمت ها کمک کند ادامه داد: بازرسی مداوم ومشترک دستگاه های نظارتی از واحدهای عرضه وفروش اقلام اساسی شهروندان وهمچنین الزام غرفه داران میوه وتره بار برای صدور فاکتور فروش، فرصت سودجویی برخی گران فروشان را سلب می کند.

مقابله با افزایش عجیب و غریب قیمت میوه

دادستان کاشان نیز نظارت بر نحوه قیمت گذاری، تهیه وتوزیع کالاهای اساسی در طول سال به ویژه روزهای پایانی سال برای مقابله با رواج قیمت های عجیب وغریب خواستار شد.

روح الله دهقانی تصریح کرد: بعضا مشاهده می شود روزهای پایانی سال عرضه دولتی  سیب وپرتقال در شرایطی نامناسب به همراه صف های طولانی صورت می گیرد و اطلاع رسانی نامناسب تلخی های فراوانی را برای شهروندان رقم می زند.

وی افزود: ضروری است رصد و نظارت بر بازار افزایش یابد تا ضمن روشن شدن دلایل افزایش برخی از کالای های ضروری با تخلفاتی نظیر  عدم درج قیمت و ارائه فاکتور خرید وفروش توسط برخی از اصناف برخورد جدی شده و شهروندان نیز  کمبود هیچ کالایی در بازار را احساس نکنند.

لزوم حمایت از دستفروشان

معاون برنامه ریزی وتوسعه فرمانداری ویژه کاشان با تایید گفته های دادستانی تصریح کرد:به منظور کمک به حذف غیراصولی قیمت برخی از اقلام مورد نیاز مردم و ساماندهی مشاغل سیار کاشان می بایست از دستفروشان حمایت شود.

مسعود خاندایی اظهار داشت: بسیاری از مشاغل سیار میوه وتره بار را با قیمتی پایین تر از مغازه وبا کیفیتی برابر در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

وی کمک به رفع مسائل ومشکلات اصناف وتولیدکنندگان در شرایط تحریم و شیوع کرونا را مهم برشمرد وتاکید کرد:طی یکسال اخیر فرمانداری کاشان با چالش ها و دغدغه های فراوانی از جمله کمبود، احتکار و گرانی سیمان در منطقه  بود که سبب توقف پروژه های عمرانی و خدماتی شده بود؛ البته با پیگیری به موقع  فرمانداری و همراهی نهاد های مربوط این مشکل به سرعت مرتفع شد.

استقرار روزبازار در مناطق کم برخوردار

شهردار کاشان   وجود روزبازارهای فعال در شهرستان را عاملی برای تعادل قیمت ها برشمرد و تصریح کرد: براین اساس باید فضای بیشتری برای فروش وعرضه مایحتاج مردم به خصوص میوه وتره بار در مناطق مختلف شهر فراهم شود.

سعید ابریشمی راد افزود: پیشنهاد شهرداری استقرار ۷ روز بازار جدید در مناطق کم برخودار کاشان به منظور دسترسی راحت وبدون واسطه ساکنین است و در صورت تأیید درخواست شهرداری در کمیسیون ۱۶ تاپایان سال اقدامات لازم انجام می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری کاشان به غیر از نظافت و نگهداری میدان تره بار کاشان هیچ اختیار قانونی دیگری ندارد ابراز داشت: دستگاه های متولی کنترل قیمت‌ها می توانند با تفویض اختیاراتی به شهرداری مانند نظارت بر قیمت‌ها وجلوگیری از خروج بدون فاکتور میوه وتره بار  مقابله با گران فروشی  را سرعت دهند.

مسئله گران فروشی و افزایش قیمت واکنش فرمانده انتظامی شهرستان کاشان را نیز درپی داشت. سرهنگ حسین بساطی با اشاره به این موضوع گفت:با توجه به نزدیکی عید نوروز و ماه مبارک رمضان  شهرداری می تواند راه اندازی  فروشگاه هایی نظیر کوثر اصفهان  را با هدف تامین مایحتاج روزمره شهروندان را در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین درخواست کرد: اسامی،شرح وظایف و عملکرد مباشران توزیع کالاهای اساسی در شهرستان بررسی شود تا روند ورود و توزیع اقلام ضروری مردم مشخص شود.

 بازرس اتاق اصناف کاشان نیز خواستار تشکیل کمیته ایی متشکل از تمامی دستگاه های نظارتی برای تعیین قیمت ها،رصد و برخورد با گران فروشی شد.

حسین عابدی با بیان اینکه  میوه وتره بار مورد نیاز بسیاری از شهرها وحتی استان های مجاور از میدان میوه وتره بار کاشان تامین می شود یادآور شد:حمل ونقل میوه جایگاه مطلوبی در کشور ندارد واین یکی از علل گرانی میوه در کاشان است.

وی افزود:اتاق اصناف کاشان سرکشی وبازرسی از ۱۶ هزار واحد صنفی را به شکل منظم انجام می دهد وبا مواردی مانند گران فروشی وعدم درج قیمت به شدت برخورد کرده و به جرات می توان گفت از این منظر در کشور سرآمد هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز