خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

اعلام واجدین شرایط طرح اقدام ملی مسکن در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۶۹۹

در پی ایجاد برخی ابهامات از روند بررسی افراد واجد شرایط واگذاری مسکن در طرح اقدام مدیر کل راه و شهرسازی فارس شرایط واگذاری در طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، جعفر زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: شرایط ثبت نام در طرح شامل 15 شرط است که شرط اول : متقاضی و افراد تحت تکفل ، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (1/1/84) به بعد بوده و از تاریخ 22/11/1375 از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.به عبارتی سبز بودن فرم (ج) در استعلام از سامانه مربوطه ( موضوع ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تامین مسکن.

وی متذکر شد شروط دیگر شامل : متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار،زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن، دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا،گواهی تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان ( تصویر صفحه اول شناسنامه) ، جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا همسر، سابقه پرداخت بیمه ( درمانی، سلامت همگانی و ...) برای متقاضی یا همسر، گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا همسر، گواهی تحصیلی فرزندان، گواهی مبنی بر محل پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان.

زاهدی در خصوص یازدهمین شرط ثبت نام نیز اضافه کرد: در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل 5 سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است و یا سایر شهرهایی که به دلیل عدم وجود اراضی دولتی ، امکان اجرای طرح وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای مجاور از جمله شهرهای جدید معرفی می گردند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ... را از دیگر شروط لازم دانست.

وی تصریح کرد: توانایی تامین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی و امکان سپرده گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی از دیگر شروط لازم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز