خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان:

بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین تخریب شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۶۵۳

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بناهای غیرمجاز در 7 هکتار از زمین‌های باغی و زارعی استان قزوین قلع و قمع و این اراضی به وضع سابق بازگردانده شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پرویز عبدی اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده در این اراضی کشاورزی از جمله اتاقک، دیوارکشی و فنس به موجب اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، تخریب و قلع و قمع شدند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بیان کرد: قلع و قمع ساخت و سازهای انجام شده در این اراضی کشاورزی با حضور عوامل نیروی‌انتظامی، راهداری، کارشناسان امور اراضی جهادکشاورزی و نماینده دادستانی انجام شد.

عبدی یادآور شد: در هفته جاری ۷۰ مورد قلع و قمع بناهای غیرمجاز انجام شده در اراضی کشاورزی بخش مرکزی قزوین به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه صیانت از اراضی کشاورزی در راستای حفظ امنیت غذایی جامعه ضروری است، افزود: هرگونه خردکردن اراضی، احداث بنا اعم از ساخت ملک و یا اتاقک، دیوارکشی و فنس کشی در زمین های کشاورزی اعم از باغی و زراعی تغییر کاربری محسوب می شود و مطابق قانون با متخلفان برخورد و اراضی باید به وضع سابق خود بازگردند.

این مسئول اضافه کرد: اراضی کشاورزی در استان و کشور ما محدود است و مجوز تغییر کاربری در این اراضی به شکل محدود و برای طرح‌های خاص و عمومی با تشکیل کمیسیونی مرکب از دستگاه های ذیربط صادر می‌شود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز