خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان:

عملیات باستان شناسی امامزاده اسماعیل قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۶۳۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: به منظور اجرای طرح توسعه بنای تاریخی-مذهبی امامزاده اسماعیل قزوین عملیات گمانه‌زنی باستان شناسی در صحن جنوبی این بنا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر اظهار کرد: گمانه‌زنی در صحن جنوبی امامزاده اسماعیل (ع) بر اساس مجوز نامه شماره ۹۹۱۰۲۳۵۲ مورخ ۰۱/۱۱/۹۹ پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور به سرپرستی حمزه کریمی و به منظور لایه‌نگاری محوطه بر اساس طرح توسعه امامزاده اسماعیل (ع) با تولیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین آغاز شده و در حال انجام است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان، هدف از انجام این مطالعات را شناسایی و توالی آثار و دوره‌ها در این بخش از بافت تاریخی شهر قزوین عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه تاکنون پژوهش مستقلی در ارتباط با آثار و دوره‌های تاریخی در این محوطه صورت نگرفته و تنها در سنوات گذشته به منظور مرمت این بنا و شناسایی پلان در بخش‌هایی از صحن شمالی خاکبرداری صورت گرفته، با انجام کاوش‌ها در این بخش امکان بررسی نهشته‌های باستانی و تعیین دوره‌های تاریخی در این محدوده از بافت تاریخی شهر قزوین میسر خواهد شد.

بنای امامزاده اسماعیل واقع در خیابان شهدا و بخشی از بافت تاریخی از جمله زیارتگاه‌های معتبر شهر قزوین است که در تاریخ ۲۰/۷/۱۳۷۶ با شماره ۱۹۱۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز