خبرگزاری کار ایران

در ستاد بحران استان کرمان مطرح شد؛

انتقاد معاون استاندار از سازمان حفظ نباتات کشور / اعتبارات به خوبی بین استان‌ها توزیع نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۶۱۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با انتقاد شدید از نحوه توزیع اعتبارات کشوری به استان‌ها، اظهار کرد: سازمان حفظ نباتات کشور اعتبارات را به خوبی در بین استان‌ها توزیع نمی‌کند و اگر در سال گذشته همکاری خوب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نبود ما با مشکل جدی در این زمینه روبرو می‌شدیم.

به گزارش ایلنا، مصطفی آیت‌الهی‌موسوی صبح امروز 28 بهمن‌ماه در ستاد بحران استان کرمان با بیان اینکه هجوم ملخ صحرایی در برخی از مناطق استان وجود دارد، گفت: از سال 98 تاکنون یک میلیون و 800 هزار هکتار ردیابی در استان اتفاق افتاده و یک میلیون و 600 هزار هکتار به صورت زمینی و هوایی سمپاشی شده است.

وی کمبود تجهیزات را یکی از چالش‌های مقابله با ملخ صحرایی دانست و اظهار کرد: در سال گذشته با اقدامات لازم و به هنگام توانستیم از هجوم ملخ‌ها به مزارع و باغات جلوگیری کنیم که در کشور بی‌نظیر بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با ابراز تاسف از عدم مقابله خوب استان‌های همجوار با ملخ صحرایی ادامه داد: در سال‌جاری یک میلیون و 300 هزار هکتار ردیابی و در 45 هزار هکتار سم پاشی صورت گرفت.

وی با انتقاد شدید از نحوه توزیع اعتبارات کشوری به استان‌ها، اظهار کرد: سازمان حفظ نباتات کشور اعتبارات را به خوبی در بین استان‌ها توزیع نمی‌کند و اگر در سال گذشته همکاری خوب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نبود ما با مشکل جدی در این زمینه روبرو می‌شدیم.

موسوی ادامه داد: بارندگی باعث تفریخ تخم‌های ملخ صحرایی سال گذشته می‌شود ضمن آنکه با دسته‌های چند میلیونی که به کشور ورود پیدا می‌کنند مواجه هستیم لذا احتمال هجوم بیشتر ملخ در استان وجود دارد.

"ناصر طاهری" مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان نیز در این جلسه گفت: در این دو سال 900 هزار هکتار در شمال استان ردیابی و 20 هزار هکتار مبارزه انجام شده است.

وی عنوان کرد: اکنون به حدود 550 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و در تامین خودرو مشکل داریم و در حال حاضر به چهار خودرو برای ردیابی و مبارزه نیاز داریم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان تامین ماموریت پرسنل را از دیگر چالش‌ها برشمرد و تصریح کرد: یک میلیارد و 60 میلیون تومان تاکنون به شمال استان اعتبار تخصیص یافته است و پیش بینی می‌کنیم امسال برخی دیگر از شهرهای شمال استان درگیر هجوم ملخ‌ها باشند.

"مرجان شاکری" مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز در واکنش به سمپاشی هوایی گفت: با سمپاشی هوایی مخالف هستیم و باید مبارزه خودرویی انجام شود و بعد از بررسی‌ها درباره نوع سموم نیز موضع خود را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز