خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل:

خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی استان اردبیل افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۵۸۴

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل از اجرای طرح ۳۰/۷۰ توسط سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری و ارایه خدمات الکترونیک غیرحضوری به شهروندان استان خبر داد.

سعید بشر خواه در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از اجرای طرح ۳۰/۷۰ توسط سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری و ارایه خدمات الکترونیک غیرحضوری به شهروندان استان خبر داد.

بشرخواه عنوان کرد: این طرح با ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری ۷۰ بار مراجعه حضوری افراد تحت پوشش این سازمان را کاهش می‌دهد و بعنوان حرکتی تکمیلی و جامع برای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی اجرایی شده است.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: هم‌اکنون از ۳۰ خدمت غیرحضوری پیش‌بینی شده در این طرح ۱۷ نوع خدمت از سوی اداره کل تامین اجتماعی و شعبات شهرستانی استان به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود و این خدمات همچنان رو به افزایش است.

به گفته وی، با اجرای کامل این طرح ۷۵ درصد از مراجعات مردمی به شعب تامین اجتماعی در مناطق مختلف استان اردبیل کاهش خواهد یافت.

حذف صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی از اول اسفندماه

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: از اول اسفندماه صدور دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی به صورت کاغذی حذف و ارائه نسخه‌های الکترونیکی جایگزین آن می‌شود.

بشرخواه افزود: حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی نه تنها به کاهش هزینه‌های سازمان منجر می‌شود بلکه بیش از آن سهولت و راحتی ارائه خدمات را برای بیمه‌شدگان فراهم می‌آورد.

وی گفت: بستر صدور نسخه الکترونیکی با همکاری مدیریت درمان در سطح استان فراهم شده و از اول اسفندماه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران، بازماندگان آنها همچنین افراد تبعی بدون دفترچه تنها با ارائه کارت ملی و یا شناسنامه می‌توانند از خدمات نسخه الکترونیکی بهره‌مند شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ادامه داد: تلاش ما بر این بوده تا در سامانه سازمان تأمین اجتماعی برای مشمولان سازمان استحقاق درمانی را تعریف کنیم تا پزشکان در نسخه‌نویسی دچار مشکل نشوند که در فرآیند این کار اطلاع‌رسانی و همچنین پردازش اطلاعات به شکل روزانه انجام خواهد شد.

بشرخواه افزود: پزشکان با دریافت اطلاعات فرد بیمه شده به راحتی می‌توانند نسخه‌های الکترونیکی را ارائه کنند که البته در این زمینه مقدمات و تسهیل کار نیز به وجود آمده است.

وی گفت: پزشکان با احراز هویت فرد مراجعه‌کننده نسخه الکترونیکی خواهند نوشت و چنانچه سامانه قطع باشد، در سرنسخه‌ای که برای پزشکان تعریف شده ضمن نام بردن بیمه شده و تاریخ ویزیت و همچنین ثبت کد پیگیری باید نسخه را تحویل فرد بیمه شده دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز