خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان:

توسعه صنعت به سمت ایجاد پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع هایتک باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۵۵۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: توسعه صنعت به سمت ایجاد پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و صنایع هایتک باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان به اهمیت نقش صنایع کوچک در بهبود روند اقتصادی کشور و ایجاد کارآفرینی و اشتغال در جامعه پرداخت و از صنایع کوچک به عنوان پل مواصلاتی توسعه صنعتی و رونق اقتصادی نام برد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان به دغدغه‌ها و مشکلات صاحبان صنایع پرداخت و گفت: تامین منابع مالی، مالیات، معوقات بانکی، کمبود نقدینگی، ارزش افزوده و مواردی از این دست از جمله مشکلات صاحبان صنایع است که شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در صدد رفع آنها برآمده اند.

وی در ادامه بیان داشت: مشکلات پیش روی صاحبان صنایع مربوط به زمان حال نیست بلکه از دوره‌های گذشته ایجاد و انباشته شده و تمام سعی ما حل این موارد است.

سعیدی کیا افزود: واحد‌های صنعتی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از طریق تامین نقدینگی از محل پرداخت تسهیلات بانکی اقدام به رفع آن نموده است. امیدواریم با تحرکی که در بانک‌ها بوجود آمده و حمایتی که دولت می‌کند؛ این مشکلات برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایت از واحد‌های صنعتی دانش بنیان گفت: توسعه صنعت باید به سمت ایجاد پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع هایتک باشد تا از نیروهای تحصیلکرده دانشگاهی، بیشتر بتوان بهره جست.

سعیدی کیا گفت: استان گیلان دارای ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که از این میزان ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری میباشد، با اشتغالی بالغ بر۱۵هزار نفر.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان با اشاره به تاثیر اشتغال درتوسعه پایدار روستایی و کاهش فقر خاطر نشان کرد: مناطق محروم و روستاها در برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در اولویت قرار دارد.

سعیدی کیا گفت: در سال جهش تولید، یکی از ماموریت‌های اصلی دولت توسعه امکانات در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و سوق دادن جوانان به سمت تولید و اشتغال است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با اشاره به نقش بانوان در کارآفرینی و جمعیت بانوان فعال در عرصه کار، تولید واشتغال اظهار نظر کرد: شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین شهرک‌های صنعتی استان با هدف افزایش دسترسی بانوان کارآفرین با سرمایه اطلاعات و برنامه‌های دولت، افزایش دسترسی به شبکه‌های حمایتی دولت، تسهیل ارتقای شغلی زنان و تشویق آن‌ها به کارآفرینی و کسب مهارت‌های شغلی ترویج فرهنگ همکاری بین زنان کارآفرین و دولت و نهاد‌های غیردولتی آغاز به کار کرده است.

وی افزود: ایجاد تولید شبکه‌ای و یا خوشه‌های صنعتی از اشتغال بانوان ارتقای سطح دانش تخصصی و حرفه‌ای از طریق آموزش‌های صنعتی، تجارتی و مهارتی آموزش زنان در زمینه‌های صادرات محصولات و کسب و کار و رفع موانع ساختاری بانوان کارآفرین را از دیگر ماموریت‌های توسعه، تعاون بانوان کارآفرین برشمرد.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان بیان کرد: با تشکیل این شورا سطح دسترسی بانوان به سرمایه و اطلاعات و برنامه‌های دولتی دسترسی به شبکه‌های حمایتی، بهره مندی از تجربیات همکاران خود و همچنین ارتباط با بخش بانوان بازرگان و بهره مندی از توانمندی آن‌ها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: مزیت اصلی این شورا هم افزایی زنان کارآفرین مدیران دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی و آکادمیک می‌باشد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در راستای توسعه اشتغال روستایی و نقش آفرینی بخش دولتی و بخش خصوصی گفت: این طرح برای ایجاد توازن اشتغالزایی در مناطق محروم طرح ریزی شده است و دولت حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم خود را در این زمینه ارائه می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در پایان بیان داشت: باز هم امیدواریم با استفاده از اهرم‌های لازم مشکلات پیش روی صنعتگران را رفع و گام‌های استوارتری را در جهت حمایت از تولید داخلی برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز