خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان مطرح کرد:

سازمان تامین اجتماعی نباید در ارائه خدمات به کارگران کوتاهی کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۳۹۱

نماینده شیراز و زرقان گفت: سازمان تامین اجتماعی با پول طبقه کارگر شکل گرفته و ما نمی‌توانیم در ارائه خدمات به این قشر به هر بهانه‌ای کوتاهی کنیم و مسئولان این سازمان نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم عزیزی افزود: نگاه به بیمه، یک نگاه حمایتی برای روزهای مباداست و مردمی که ماه به ماه بیمه خود را نقداً پرداخت می‌کنند، کمترین انتظارشان این است که در روزهای سخت بیماری، بیمه با تمام توان از آنها حمایت کند.

وی بیان کرد: چه دلیلی دارد وقتی حق بیمه ماه به ماه پرداخت شده، هنگام اعمال جراحی و دیگر خدمات درمانی، پوشش حمایتی بیمه نصفه و نیمه و ناقص ارائه شود؛ متاسفانه این روند در بحث بیمه تکمیلی هم دیده شده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس افزود: بسیاری از بیماران از پس هزینه‌های سنگین جراحی و بیمارستانی بر نمی‌آیند و به همین دلیل خود را بیمه می‌کنند اما متاسفانه باز هم بیمه آن حمایتی که شایسته است، انجام نمی‌دهد و مردم مجبورند هزینه‌ها را با قرض و وام پرداخت کنند تا ماه‌ها بعد بیمه بخشی از هزینه را به آنها برگرداند.

عزیزی ادامه داد: آنجا نیز که بیمه می‌خواهد به مردم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند، یک بروکراسی اداری چند ماهه برای بیماران تدارک می‌بیند که واقعا نشانه ناکارآمدی و ضعف است، چرا که حق بیمه را ماه به ماه نقدی از مردم گرفته است.

این نماینده مجلس حاصل بروکراسی ناکارآمد بیمه را ایجاد فساد در بخش‌های مختلف اعلام و اضافه کرد: طبق اظهاراتی که از سوی مردم عنوان می‌شود، بعضا برای اینکه آنها زودتر به پول خود برسند، مجبورند که با کارمندان بیمه به نوعی تعامل کنند و این تعامل در نهایت به فساد و رشوه و ... می‌انجامد که زیبنده نظام اسلامی نیست.

عزیزی از ورود مجلس به بررسی ناکارآمدی بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: مجلس از ابزارهای نظارتی خود در این خصوص حتما استفاده خواهد کرد ضمن اینکه تاکنون سوالاتی نیز نمایندگان از وزیر رفاه داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز