خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اجرای نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه‌ در اولویت سازمان بیمه سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۲۶۷

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اولویت‌های مهم سازمان بیمه سلامت ایران اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه سلامت در مراکز درمانی است.

دکتر رضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بیش از یک میلیون ۸۰۰ هزار نفر در استان  سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت  قرار دارند و از خدمات نظام بیمه سلامت در بخش بستری ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد در مراکز درمانی بهره مند هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم سازمان بیمه سلامت ایران اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه های بیمه سلامت در مراکز درمانی است که در استان بیش از ۹۰ درصد موسسات درمانی از طریق نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مراکز درمانی به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: عدالت محوری صیانت از حقوق بیمه شدگان مدیریت و کنترل هزینه های درمانی از اولویت‌های سازمان است.

مدیر کل بیمه سلامت استان اذعان داشت : جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی دفترچه بیمه سلامت خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهید.

وی اظهار داشت : دفترچه بیمه سلامت جزو اوراق بهادار بوده و مانند یک چک سفید و دارای بار مسئولیت حقوقی است. بیمه شد گان عزیز در حفظ و نگهداری آن باید دقت لازم را داشته و جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در اختیار دیگران قرار ندهند.

دکتر عباسی افزود : سازمان بیمه سلامت ایران مانند یک سازمان حمایتی است و در زمینه درمان جهت حمایت از بیمه شدگان و اقشار آسیب پذیر جامعه دفترچه بیمه سلامت را در اختیار افراد تحت پوشش خود قرار داده است که بار مالی برای سازمان را بدنبال نداشته باشد .

مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح کرد : در راستای ارائه خدمات درمانی به افرادیکه دارای کد ملی هستند چنانچه افرادی دفترچه بیمه سلامت خود را در اختیار افراد غیر قرار دهند در صورت مشاهده علاوه بر پیگیرد قانونی دفترچه نامبرده ابطال و تمام هزینه های سازمان از صاحب دفترچه اخذ می شود.

وی بیان داشت : بعضی از شرکت ها و افراد سود جو با وعده های دروغین از جمله بیمه تکمیلی ، ارائه بیمه مکمل دندانپزشکی ، ارائه دفترچه بیمه یا کارت بیمه سلامت و پرداخت هزینه های آزمایشگاه و دارویی اقدام به اخاذی از مردم کرده که باعث سوء استفاده از نام بیمه سلامت و خدشه دار شدن آن در منظر افکار عمومی می شود.

وی در پایان از کسانیکه فاقد پوشش بیمه درمانی هستند درخواست کرد تا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و دفترچه بیمه سلامت رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز