خبرگزاری کار ایران

غلامی مطرح کرد:

توقف روند نزولی ابتلا به کووید 19 در استان اصفهان/ نطنز و اردستان نارنجی شدند

کد خبر : ۱۰۳۹۲۳۷

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان گفت: زنگ خطر وضعیت زرد ویروس جهش یافته کرونا در کشور و استان اصفهان به صدا درآمده است .

به گزارش ایلنا از اصفهان،حجت‌الله غلامی افزود: در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گزارش‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان مطرح شد که حاکی از توقف روند نزولی ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ و تغییر روند به وضعیت منفی بود.

وی ادامه داد: زنگ خطر وضعیت زرد ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در کشور و استان به صدا درآمده است و این ویروس هم سرعت انتقال و هم شتاب کشندگی بیشتری دارد.

غلامی خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری‌های مبتلا به کرونا هستیم و لذا باید به صورت ویژه مراقب باشیم.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: از همین‌رو در جلسه ستاد استانی بر استمرار طرح مشترک سپاه، بسیج و بهداشت استان با عنوان طرح سلیمانی در خصوص غربالگری، شناسایی، آموزش و بهره‌گیری از ظرفیت حافظیان سلامت تاکید شد.

وی ادامه داد: همچنین محدودیت‌های طرح جامع هوشمند متناسب با رنگ‌بندی‌های جدید به همه شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود و محدودیت‌ها تردد، اجتماعات و فعالیت‌ها براساس این طرح اجرا خواهد شد.

غلامی اظهار کرد: متاسفانه ۲ شهرستان نطنز و اردستان در روزهای اخیر با وضعیت نارنجی مواجه شده‌اند و لذا همه ترددها به اردستان و نطنز اعم از تردهای بومی و غیربومی کنترل می‌شود.

وی اضافه کرد: از کلیه هم‌استانی‌ها تقاضا داریم از سفر به ۲شهرستان نظنز و اردستان و همچنین سفر به استان‌های جنوبی و شمالی ازجمله خوزستان، گلستان، گیلان و مازندران که دارای شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی هستند، خودداری کنند.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه ستاد خدمات سفرهای نوروزی امسال شعار سفرهای ایمن و هوشمند را مطرح کرده است، افزود: در صورتی که در ایام نوروز شرایط استان در وضعیت زرد و آبی بماند پذیرش مسافر متناسب با شعار ستاد خدمات سفرهای نوروزی و به شرط رزرو هتل و اماکن دارای گواهی ایمنی و با توجه به رعایت ظرفیت‌ها انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: امسال پذیرش مسافر در هر شرایطی در قالب خانه های استیجاری، کمپ‌ها و مدارس امکان‌پذیر نیست و تنها مدارسی که از امکانات بهداشتی مناسب برخوردار و گواهی ایمن را از بهداشت و درمان استان دریافت کرده، می‌توانند جذب مسافر داشته باشند.

 غلامی با اشاره به برگزاری برخی مراسم جشن و شادی در ماه‌های پیش‌رو، خاطر نشان کرد: در صورت تخلف تالارها و اماکن از مجوزها بر اساس طرح جامع هوشمند با متخلفان برخورد و اماکن متخلف پلمپ و جریمه خواهند شد و نظارت‌ها و بازرسی‌ها نیز در این ایام‌ تشدید می‌شود.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: در خصوص ترددها و صدور مجوزهایی که پیش از این توسط فرمانداری‌ها صادر می‌شد و قرار بود نیروی انتظامی صادر کننده این مجوزها شود، نیز مقرر شد طی جلسه‌ای مشترک بین فرمانداری و نیروی انتظامی مساله بررسی و مجوزهای جدید با شکل جدید و  مشخص شدن مبدا، مقصد، مدت سفر بر اساس کد ملی و شماره گواهی‌نامه راننده صادر شود و پس از گذشت مدت اعتبار منقضی شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر استان اصفهان دارای ۲ شهرستان نارنجی، ۸ شهرستان زرد و ۱۴ شهرستان آبی است که در شهر اصفهان با توجه به اینکه در وضعیت زرد قرار دارد، همه محدودیت‌های وضعیت زرد متناسب با طرح جامع هوشمند اعمال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز